Reklamiranje na Instagramu je sve aktuelnije i od početka pandemije do danas, promet reklama na pomenutoj društvenoj mreži je skočio i do nekoliko puta. Kako to zapravo može uticati baš na tvoj biznis i na koji način je najbolje pristupiti Instagram reklamiranju, objasniću ti u ovom blogu.
Pre nego što krenem da pišem detaljnije, pre svega moram da napomenem da se već nekoliko godina unazad dešava ekspanzija marketinga na društvenim mrežama i da iz dana u dan sve više ljudi na našim prostorima registruje poslovne profile. To direktno znači da je konkurencija veća nego ranije, pa samim tim i sredstva koja su ranije bila potrebna za uspešne Instagram reklamne kampanje danas treba da budu drastično veća. Zašto o ovome odmah na početku pričam? Zato što nema nikakvog fazona, haka ili fore – u ovo mora da se ulaže kontinuirano i mora da se radi strateški ukoliko želimo da postignemo neke rezultate.
E sad kad smo to objasnili, možemo da krenemo na konkretne informacije o kojima ćemo detaljnije pričati u daljem tekstu.
Kako se reklamirati na Instagramu?
Kada kažemo plaćeno reklamiranje na Instagramu, potrebno je da znamo da se ono sadrži od nekoliko različitih vrsta promotivnog sadržaja:
- Reklamiranje sadržaja koji kreiramo za zajednicu (content)
- Reklamiranje prodajnih vizuala
Pored toga, reklame segmentiramo na 2 različite publike:
- Publika koja nas ne prati ali ima interesovanja poput naše publike (hladna publika)
- Publika koja je već videla naš profil i upoznata je sa našom ponudom (topla publika)
Od ovoga zavisi na koji način ćemo kreirati reklame, kakva će biti poruka koju šaljemo kao i kakve rezultate možemo od publike očekivati.
Vrste Instagram oglasa
Kao i kod Facebook-a, Instagram takođe ima nekoliko različitih oblika reklama u svojim plasmanima koje ima da ponudi. Pored toga, postoji nekoliko načina da se reklama za Instagram aktivira, pa samim tim možemo očekivati i različite rezultate od reklama koje puštamo.
Prva i najpopularnija opcija je svakako BOOST, odnosno plavo dugme u samoj Instagram aplikaciji. Ono je poprilično jednostavno za korišćenje i uz adekvatnu postavku ciljne grupe može pružiti okej rezultate.
Druga opcija je promocija iz facebook Ad Centra ili Business Suit alata. Ovi alati se nalaze tu kako bi kreatorima sadržaja i ljudima koji nisu profesionalni media buyeri omogućili da sa jednog mesta mogu da urade sve što im je potrebno za promociju svog profila.
Treća, i u odnosu na prethodne dve opcije i najkompleksnija, svakako jeste puštanje reklama iz Ads Managera, alata u okviru Business Manager-a. Njime se uglavnom služe profesionalni oglašivači i uz njega reklamiranje na Instagramu može biti i najisplativije, ukoliko se naravno sva podešavanja urade kako treba.
Pored toga, da bismo još bolje razumeli reklamiranje na Instagramu, potrebno je da znamo da postoji i podela prema samom plasmanu unutar aplikacije i formatu reklama koje se prikazuju, odnosno:
- Image Ads – reklame koje se prikazuju na feedu i dolaze u formatu jedne fotografije (single image)
- Stories Ads – reklame koje se prikazuju kao sponzorisani story (priča)
- Video ads – video reklame koje mogu da izlaze na više različitih plasmana (story, feed, explore, reels)
- Carousel ads – oblik reklame koja u sebi sadrži slajder sa nekoliko fotografija u jednoj objavi
- Explore ads – reklame koje nam se prikazuju u explore feed-u (mogu da budu svih formata koji su pogodni za feed)
- Shopping ads – instagram reklame koje na sebi sadrže tagovane proizvode iz određenog instagram shop-a
- Reels ads – sponzorisan video sadržaj koji se prikazuje tokom skrolovanja Reels-a
Tipovi reklama na Instagramu
Kada podešavaš Instagram reklame, neophodno je da unapred odrediš tačan cilj koji se krije iza te aktivnosti. Da budem još precizniji, od velikog je značaja da unapred odrediš šta želiš da postigneš sa reklamom koju aktiviraš.
Ukoliko npr. Želiš da tvoj profil posete novi ljudi i upoznaju se sa tvojim uslugama ili vide da li si merodavan da bi im uopšte pružio neku uslugu, najlogičnije bi bilo da napraviš „visit instagram profile“ oglas uz precizan target koji se uklapa u avatar tvog kupca.
Na taj način direktno utičeš da se novi ljudi upoznaju sa tvojim brendom i počnu da se zagrevaju za potencijalnu kupovinu. U ovom slučaju bi bilo nepotrebno da kreiraš kampanju za poruke, ili bilo koji drugi cilj.
Ciljevi samih kampanja se kriju u različitim tipovima oglasa, koje biramo na osnovu naših potreba u poslovanju. Tipove Instagram reklama možemo podeliti na sledeći način:
- Za posete profila
- Za slanje novih poruka od strane potencijalnih kupaca
- Za klikove na link ka vašem sajtu
- Za konverzije (prodaja, dodavanje u korpu itd.)
- Za lidove (prikupljanje mailova) itd. (sve ostalo što se podrazumeva i u FB ads-u)
Promovisanje određenog posta
Promovisanje određene objave na Instagramu se radi u nekoliko različitih situacija.
- Ako smo na toj objavi imali puno čuvanja ili praćenja, što je pokazatelj da je objava drugima veoma vredna
- Ukoliko je objava prodajnog tipa i imamo jasne pozive na akciju koji konvertuju
- Ukoliko zagrevamo publiku i prezentujemo nešto što je značajno za buduću prodaju
Promocija stranice
Sam Instagram profil promovišemo isključivo sa jednim ciljem – rasprostranjanje svesti o brendu i dolazak do novih ljudi.
Pored same činjenice da ovde dobijamo nove prospekte koje kasnije možemo da napadamo sa prodajom, što sam gore već nekoliko puta spomenuo, ovde dobijamo još jednu veoma bitnu stvar – validaciju našeg rada, odnosno dokaz o tome da smo pouzdani.
Logika kojom se vodi prosečan Instagram korisnik je veoma jednostavna,a ona glasi ovako:
“Ukoliko neko ima velik broj pratilaca, siguran sam da ga ne prati toliko ljudi za džabe. Osim ukoliko naravno, ta osoba nije kupila lažne pratioce. U tom slučaju je i ta osoba na neki način lažnjak. To ću znati kada budem video neku objavu, ako ima puno lajkova i komentara, znači da su ti ljudi pravi i da se ovoj osobi zaista može verovati”.
E sad, zamisli da neko dođe na tvoj profil i vidi da te prati 30k ljudi i da na svakoj objavi imaš velik broj komentara – deluje kao primamljiva situacija, zar ne?
Svest o brendu
Kako bih se nadovezao na prethodni pasus, moram da se dotaknem i samog pojam svesti o brendu. Ona je zapravo tu da sve nas podseća koje patike ćemo prvo pogledati kada nam treba oprema za trčanje, koju kameru ćemo gledati ukoliko nam treba oprema za profesionalnu fotografiju, koje piće ćemo poručiti u restoranu itd.
Dok čitaš ovo, na pamet su ti pali sledeći brendovi – Nike ili Reebok, Sony ili Canon, a za piće, u 90% slučajeva isključivo Coca-Cola.
To je zato što su njihovi brendovi duboko urezani u našu svest koja nas tera da upravo tim brendovima ostavljamo novac.
Da li želite to od vašeg biznisa, od vašeg brenda? Ukoliko je odgovor DA, svakako morate detaljno raditi na podizanju svesti o vašem poslovanju.
Posete sajta
Iako je reklamiranje na Instagramu često usmereno na izgradnju Instagram profila ili prodaje, ono u sebi krije još jedan, takođe velik, potencijal. U pitanju je povećanje poseta na vašem web sajtu!
Zašto je to važno?
Prvo, sajt je tvoja internet prezentacija. Na njemu ćeš najbolje predstaviti sebe, svoj rad i ono što te izdvaja od konkurencije.
Pored toga, na sajtu možeš ponuditi gomilu korisnog sadržaja koji će posetioce zadržati i učiniti da se oni na njemu što duže zadržavaju (npr. neki dobar blog).
Osim toga, na sajt možeš implementirati različite alate, kao što su Google Analytics, FB Pixel, različite Google tagove itd. što ti sve može u budućnosti omogućiti da se baviš naprednim i pouzdanim metodama oglašavanja, kao i da čitaš važne podatke i učiš o svojim kupcima.
Pregled videa
Iako na prvu loptu deluje kao nepotrebna opcija, prikupljanje video pregleda na Instagramu je od velikog značaja. I ako misliš da se ovde radi o brojkama, grdno se varaš – radi se o retargetingu!
Moraš uzeti u obzir da tebe ne interesuju ljudi koji su pogledali 2 sekunde tvog videa. Oni, realno, nisu zainteresovani, pa u skladu sa time nisu ni pogledali to što si imao da im prikažeš. Tebe zanimaju ljudi koji su se na tvom videu zadržali, koji su pogledali više od 50% tvog videa, koji su upijali informacije i potrošili 30 do 60 sekundi svog dragocenog vremena samo da bi pogledali šta si ti imao da im serviraš.
Takvi ljudi su spremni da od tebe dobiju ponudu, zato kreiraj publiku koja je pogledala dobar deo tvojih videa i ja sam siguran da ćeš uz to daleko više prodavati.
Instaliranje aplikacije
Iako ovakve reklame možeš podešavati samo direktno iz Ads managera (FB alat), Instagram se pokazao kao jedna od najpogodnijih platformi za promociju aplikacija. A kako?
Pa kroz reklame koje nas hvataju na story-u.
Osim toga, drugi plasmani su takođe veoma efikasni, ali moramo uzeti u obzir da je veoma važno prilagoditi kreative koje kreirate za vaše reklame, različitim oblicima i tipovima plasmana. Tako će reklama biti efikasnija.
5 saveta za reklamiranje na Instagramu
Kako bi reklamiranje na Instagramu bilo zaista efikasno, potrebno je da razumeš potrebe svojih kupaca. Sa tim u vezi, prvi savet koji ću ovde napisati je taj da pre svega moraš definisati kome se obraćaš, odnosno da moraš kreirati marketing personu.
Nakon što kreiraš marketing personu, neophodno je da istražiš tržište i konkurenciju, te pronađeš sve neophodne informacije koje će ti olakšati marketing aktivnosti i dati potrebna saznanja o svom tržištu.
Treći savet je da moraš imati jasnu strategiju, plan i viziju toga što želiš na Instagramu da postigneš. Bez toga je sve pucanje vezanih očiju, a kada su oči vezane realno je da ćeš više puta promašiti, nego pogoditi metu koju gađaš.
Imaš metu, plan kako do nje da dođeš i osmislio kojim putem ćeš krenuti? SUPER! Sad je vreme da zapravo kreneš u realizaciju. Četvrti savet je da budeš istrajan u tome što radiš! Zapamti da neko i po nekoliko godina ne vidi rezultate, ali je konstantno u procesu i uvek je bolji nego što je bio dan pre toga. Budi istrajan u svojim planovima i uspeh će sigurno doći!
Peti savet koji sa tebe imam je veoma jednostavan – budi fleksibilan! Čak i najbolji plan nekad ima manu, zato je važno da budeš otvoren za promenu plana. Nekada će ta promena biti jednostavna, a nekad će zahtevati drastične oscilacije u nekim aktivnostima. Ukoliko se 100% držiš samo jednog plana, postoji velika šansa da nećeš uspeti u tome što si naumio, jer ne možeš biti siguran da je plan koji si odredio zaista kvalitetan.
Kreirajte fotografije adekvatnih dimenzija
Ukoliko želite što bolje iskustvo vaših pratilaca, potrebno je prilagoditi im sadržaj.
To znači da ako gledaju story, objave moraju biti u tom formatu.
Ako skroluju feed, vaša objava mora zauzeti dobar ili veći deo ekrana, jer će je u suprotnom gledalac lakše preskočiti.
Koje dimenzije se koriste za promovisane objave na Instagramu?
Da ovo što pričam ne deluje kao špansko selo, ispod ti pišem sve dimenzije kako bi najbolje mogao da kreiraš svoje objave:
- 1080×1080 – popularan square format koji je uvek u modi. Lak je za dizjan i uvek se lepo uklopi u feed
- 1080×1350 – uspravni pravouganoik, format koji zauzima velik deo feeda prilikom skrolovanja. Efikasan je i za reklame, ali i za kreiranje sadržaja (npr. Carousel objava)
- 1080×1920 – format za story objavu. Dijagonala uglavnom većine ekrana mobilnih telefona, zauzima ceo ekran i pruža velike dizajnerske mogućnosti.
Pored toga, instagram prihvata i druge formate videa, kao što su full hd 1920×1080 (16:9), međutim zbog prostora koji objava zauzima prilikom skrolovanja, sve je manja upotreba ovog formata.
Korisitite tracking linkove za praćenje saobraćaja
Ukoliko radite na kampanjama koje za cilj imaju posete ka vašem sajtu, ili još bolje, prodaju na vašem sajtu, od velikog je značaja da pratimo parametre koji nam impliciraju na to da li su naše reklame isplative, ako jesu, u kom postotku i da li imamo matematiku da u njih ulažemo više novca.
Pored samog FB pixela, koji nam ovde služi da komunicira između našeg sajta i FB-a, postoji još jedan način da precizno pratimo šta postižemo našim reklama – korišćenjem tracking linkova.
Zamisli situaciju u kojoj paralelno radiš 3 odvojene kampanje. Kreiraš reklame na instagramu i fejsu, kreiraš Google search oglas i pustiš prodajnu sekvencu mejlova članovima tvoje email liste.
Prodaja ide, ti si zadovoljan, ali postoji jedna začkoljica – ne znaš sa kog kanala najviše prodaje dolazi.
Šta ako ti ulažeš puno novca u reklamiranje na instagramu, a prodaju ti zapravo donosi Google kampanja? Šta ako je stručnjak za mejlove kog si angažovao skup, a tebi mejlovi rade duplo slabije u odnosu na facebook retargeting oglas?
Ovo je sve izvodljivo praćenjem kroz Google analitiku, uz pomoć UTM tagova, odnosno linkova koji služe za praćenje.
Sa UTM tagovima, možemo kreirati poseban link za svaku od naših kampanja, i nakon što sve podesimo u analitici, možemo pratiti tačno koji kanal nam je doneo koliko poseta, klikova, prodaja itd.
Primer: Ja podesim na Facebook-u kampanju sa UTM linkom koji se ubacuje samo u Facebook reklame. Na kraju nedelje u mom šopu bude 300 prodaja. Kada uđem u analitiku, vidim da je sa Facebook UTM linka došlo 150 prodaja. To znači je FB u odnosu na ostale kanale radio skoro duplo bolje, i ja sada znam da na FB reklame treba da uložim više para, a budžet na drugim kanalima da smanjim, kako bi ukupna isplativost mog oglašavanja bila veća.
Da li sada razumeš važnost praćenja i analitičnog pristupa?
Strateški isplanirajte svaku vašu objavu i promociju
Iako Instagram deluje bezazleno, rad bez plana, strategije i koncepta može naše aktivnosti učiniti veoma teškim, marketing mučnim a posao sporim i neisplativim.
Da sam svaki put dobio dinar kada mi je neko rekao “ma kakav Instagram, izbacim nešto kad stignem”, danas bih bio veoma bogat.
Zašto je ovakav pristup loš, odnosno zašto je neophodno da postoji plan i koncept svega što radimo?
Kao i u sportu, u marketingu su takođe potrebne 2 stvari da bi neko bio uspešan – to su disciplina i kondicija!
Disciplina u marketingu znači da ne možemo objavljivati jednom u 6 meseci, puštati kampanju samo kad nam gori kuća i kad nema posla. Kada vaš posao uđe u stadium gde posla nema i gde je preživljavanje, marketing često ume da bude opterećenje koje dođe kao tačka na i.
Računaj da su dugoročne kampanje najisplativije, pa u skladu sa time, da bi osetio efekat, u marketing moraš i dugoročno da ulažeš.
Sa druge strane, čeka nas kondicija – spremnost da istrajete dugo u ostvarenju svojih ciljeva.
Nekada će povrat na marketing biti 10x, a nekada 2x. Moramo biti spremni da izdržimo kada je marketing manje isplativ, zato što je na duže staze sve to deo procesa unapređivanja samog biznisa (čak i kad je najlošiji mesec, nešto pametno možemo izvući iz njega).
Okej, i kakve sad to ima veze sa planom objava i promocija? Pa velike – sve zavisi od tog plana.
Ukoliko ga imate, i aktivnosti redovno organizujete svakog meseca, imaćete daleko precizniju i širu sliku o tome kada, kako i zbog čega da oglasite vaš biznis.
Bez toga, marketing na društvenim mrežama samo neće imati smisla.
Odredite ciljnu grupu i kome se obraćate
Kako detetu od 4 godine nećete objasniti da je ćelija jedinica građe svih živih bića, tako ni osobi od 30 godina nećete objasniti da je to jedan toliko mali deo našeg tela da ne možemo da ga vidimo, a da je naše celo telo sastavljeno od toga, kao što je kuća sazidana od cigala.
Dakle, moramo se prilagoditi osobi koja nas sluša kako bi nas ta osoba razumela i kako bismo joj na najbolji način prodali ono što nudimo.
Zato je potrebno da kreiramo gore pomenutog avatara i da na osnovu njega odredimo ton kojim ćemo mu se obraćati.
Kada to definišemo, ono što treba da se uradi je da se osveste njegovi problemi i da mu se ponudi rešenje za njegove probleme.
Ako nam veruje, ako nas razume i smatra da je našao rešenje za svoj problem, prospekt će verovatno i kupiti to po šta je došao kod nas.
Koristite autorske fotografije i video sadržaj za bolju performansu oglasa
Poznato je da je ranije važio trend u kom su oglašivači koristili bilo kakve slike sa interneta i time ostvarivali dobre prodajne rezultate. Međutim, vremenom se menjalo pa danas imamo na gomile oglašivača koji svakodnevno puštaju reklame na Instagramu i fejsu, ali bezuspešno.
Problem se često krije u samoj kreativi, odnosno u tome da je ona nedovoljno dobra, ili već viđena.
Kako bi naš proizvod bio dobro predstavljen, potrebno je da koristimo autorske fotografije i video materijal. Zašto?
Zato što ćemo jedino tako biti 100% sigurni da je naša reklama autentična, da se razlikuje od ostalih i da može više pažnje da skrene sa sebe.
Da li znaš koliko ljudi kupuje proizvode kod kineza koje preprodaje onlajn? Puno!
A da li znaš koliko njih koristi originalne fotografije i samostalno snima video materijal iz primene tog proizvoda? Skoro niko!
Veća tih trgovaca će otići na aliexpress i tamo će preuzeti fotke i klipove koje će pustiti na promocije. I šta se onda desi? Od 50 konkurenata, 47 ima istu reklamu. Prodaće onaj kome se posreći, ili onaj koji je napravio da reklama izgleda drugačije, a to je onih preostalih 3.
Kako platiti reklamu na Instagramu?
Plaćanje reklame na Instagramu je veoma jednostavno i radi se u nekoliko najosnovnijih koraka.
Sve što treba da uradite je da na svoj profil povežete vašu platnu karticu. Koraci su sledeći:
- Otvori aplikaciju i klikni na svoj profil
- U gornjem desnom uglu klikni na 3 crtice da se otvori meni
- Uđi u podešavanja
- U podešavanjima klikni na payments (plaćanja)
- Zatim uđi u ad payments (plaćanje reklama)
- Payment methods
- I ovde možeš dodati svoju karticu – videćeš dugme, ne može se promašiti
Nakon toga će Instagram povlačiti novac ili svakog meseca, u određenom datumu (npr. Svakog 20.) ili kada tvoja potrošnja dostigne neki određeni iznos (npr. u trenutku kada potrošiš 50$).
Zašto je bitno da je vaš biznis prisutan na društvenim mrežama?
Društvene mreže danas koriste maltene svi, deca od 7 godina, i bake od 77 godina. Svako ima svoja interesovanja, razloge i uverenja zbog čega se tu nalaze.
Neko je tu zato što želi da igra igrice koje su deo neke platforme, dok je neko tu da bi se dopisivao sa rodbinom iz inostranstva.
Sve u svemu, svako ima svoj razlog zbog čega će provoditi vreme onlajn.
Upravo to je ono zbog čega je baš tvom biznisu potrebno da bude prisutan na internetu – kako bi se prikazao ljudima koji svoje vreme troše onlajn.
Pored toga, mogućnosti targetovanja su beskonačne, i kroz malo bolju strategiju lako možeš doći do laserski precizno određene publike.
Benefiti i prednosti oglašavanja na Instagramu
Ovde neću previše da dužim, već ću ti ostaviti samo spisak benefita – smatram da je dovoljno:
- Merljiva ulaganja u online marketing
- Jeftinija ulaganja od bilo kojih tradicionalnih medija
- Visoka isplativost oglasa
- Mogućnost kreiranja različitog sadržaja
- Izgradnja brenda
- Mogućnost targetovanja kupaca
- Izgradnja zajednice oko profila
- Direktna komunikacija sa kupcima
Cena reklamiranja na Instagramu
Kao i u svakom biznisu, i ovde ima svakakvih cena.
Sada kada bi guglao, našao bi ponude od 50 do 950 evra za usluge reklamiranja na Instagramu. Cena se kreira srazmerno iskustvu osobe koja nešto radi, potrebama i željama klijenta.
Ukoliko i ti tražiš pouzdanog saradnika koji će za tebe uslužno voditi proces reklamiranja na instagramu, pročitaj šta se sve nalazi u paketu naših usluga za marketing na društvenim mrežama i budi slobodan da mi pošalješ mail.
Naše cene se kreću od 270 eur pa na više, u zavisnosti od potreba klijenata, a moj tim i ja ćemo ti uraditi besplatnu analizu tvog Instagram profila, definisati šta ti je potrebno i uraditi procenu koja cena može biti za vođenje tvog marketinga.