Rast e-commerce-a se dešava brže nego što neki online trgovci mogu da drže korak, uglavnom zbog pandemije koronavirusa. Brz rast podstiče stalne promene u industriji koja se konstantno razvija.
Pogledajte ovih 10 trendova koji mogu biti deo vaših strategija za razvoj e-commerce biznisa.
1. Personalizacija
Online prodaja znači da se možda nikada nećete sresti sa svojim klijentom licem u lice, ali oni ipak očekuju personalizovano iskustvo kupovine. To može biti jednostavno kao da im date izbor za kupovinu online uz preuzimanje u prodavnici, isporuku na ulici ili dropshipping.
Davanje kupcima opcije za prilagođavanje u procesu plaćanja je dobra stvar za početak. Analitika veb sajta i podaci prikupljeni iz korisničkih korpi i platformi društvenih mreža mogu vam dati mnoge naznake o preferencijama kupaca. CRM sistem koji prikuplja podatke na svim vašim online kanalima omogućava vam da prilagodite iskustvo kupovine za svakog kupca.
2. Pretplate
San svakog vlasnika e-commerce biznisa je da izgradi lojalnost brendu i ponovljene kupce. Koristite modele pretplate, ukoliko su fit za vaš biznis, da biste porudžbine za jednu kupovinu pretvorili u klijente koji se vraćaju koji su od koristi vašem poslovanju tako što utiču na naručivanje, predviđanja i prodaju.
3. AI i AR
Kupovina na mreži je zgodna za kupce, jednostavno kao prevlačenje ili klik na dugme. Mana? Eliminiše mogućnost isprobavanja odeće ili interakcije sa proizvodom.
Kupci napuštaju svoja kolica iz više razloga. Međutim, online prodavci mogu pomoći potrošačima da odluče o proizvodima sa kojima ne mogu fizički da komuniciraju putem veštačke inteligencije (AI) i proširene stvarnosti (AR).
AI koristi istoriju kupovine da identifikuje i preporuči slične stavke od interesa. AR pomaže kupcima da prevaziđu nedostatak interakcije tako što im daje priliku da „vide“ kako će kauč izgledati u određenoj prostoriji kuće ili kako će komad odeće izgledati na njima pre nego što završe kupovinu.
4. Opcije plaćanja
Pametni prodavci olakšavaju kupcima da plate. Debitne i kreditne kartice su standardne opcije, ali je glomazno unositi dugačke brojeve kartica, CVV i kodove isteka. Mnoga e-commerce preduzeća sada nude plaćanje preko PayPal-a, Google novčanika, Apple Pai-a i drugih za kupovinu na mreži. Ove opcije pojednostavljuju proces plaćanja i daju klijentima opcije.
5. Mobilni telefoni će vladati
Koliko je vaša online prodavnica prilagođena mobilnim uređajima? Ako niste sigurni, testirajte ga pomoću Google testa prilagođenosti mobilnim uređajima. Učinite svoju online prodavnicu jednostavnom za korišćenje na mobilnom uređaju kao i na računaru.
6. Održivost
Milenijalci kažu da žele ekološke proizvode i brendove sa većom svrhom. Do 65% ovih kupaca tvrdi da je održivost prioritet kupovine, ali samo 26% potrošača kupuje samo na tim principima. Prodavci koji koriste platforme za e-commerce većinom smatraju da je frustrirajuće naglašavanje održivosti kada prodaja ne prati, ali to je jedan budući trend e-commerce-a i treba mu se lagano prilagoditi.
Ključ je biti autentičan. Pametni potrošači prozrevaju prazna obećanja i fraze samo da bi privukli njihovu pažnju. Razmotrite ovaj pristup.
- Razmislite o tome šta želite da radite u vezi sa životnom sredinom i održivošću.
- Odlučite šta možete učiniti da podržite ove inicijative.
- Uključite svoje akcije na svom veb sajtu i u komunikaciji sa kupcima.
7. Razgledanje, lajkovanje, kupovina
Prodavci se dugo oslanjaju na strateško plasiranje proizvoda u televizijskim emisijama kako bi podstakli interesovanje i prodaju. Ali taj pristup se oslanjao na to da kupac pronađe proizvod na internetu ili u prodavnici.
Veoma je bitno da kupci lako mogu da pronađu to što vide.
8. Pop-up prodavnice
Prodaja na internetu je u procvatu. Trendovi rasta e-commerce-a već sustižu prodaju u tradicionalnim prodavnicama. Međutim, kupci nisu spremni da potpuno napuste iskustvo lične kupovine.
To čini pop-up prodavnice, interaktivne kioske i višekanalne prodavnice važnim strategijama za marketing online prodavnice.
9. Kupovina kojom se upravlja glasom
“Hej, Gugl, nađi mi recept za domaću pizu.”
“Aleksa, pusti moju omiljenu pesmu.”
Pametni kućni uređaji sa glasovnom kontrolom učinili su još praktičnijim proveru vremena, najnovijih sportskih rezultata, pa čak i kontrolu termostata. Prodavci koriste moć pametnih kućnih pomoćnika za razne mogućnosti e-trgovine.
Bez obzira da li trend raste sporo ili eksplodira, jasno je da će kupovina kojom se upravlja glasom biti deo budućnosti e-trgovine.
10. Iskustvo nakon kupovine
Prodaja je samo deo jednačine. Korisnička služba kroz fazu isporuke i vraćanja je glavna da bi se kupci vraćali. Prodajne transakcije su najslavniji deo transakcije za online prodavce, ali kupcu je najvažnije šta se dešava nakon kupovine.
Online prodavci i tradicionalni maloprodajni sajtovi uvek se suočavaju sa povratom. Mnogi kupci kupuju online samo da bi im se „olakšao proces vraćanja“ ukoliko nisu zadovoljni.
Pronalaženje fokusa
10 istaknutih trendova su jednostavno predviđanja. Drugi će se pojaviti. Zanimljivo je sve ih pratiti i implementirati. Potencijal koji svaki trend ima za vaše poslovanje je uzbudljiv, ali ponekad neodoljiv. Umesto da isprobavate svaku novu „sjajnu“ igračku, suzite listu na trendove koji ima najviše smisla za vaš poslovni model.
Upoznajte trendove kako biste mogli da se povežete sa klijentima i isporučite proizvode ili usluge koje će na kraju (nadamo se) dovesti do efikasnijeg ponavljanja poslovanja.