Da li se link building isplati?

Da li je link building još uvek važna marketing strategija u 2022.?Digitalni marketing je kombinacija tehnika koja se stalno razvija i zbunjuje. U poslednjoj deceniji videli smo uspon mobilnog marketinga, video marketinga i marketinga na društvenim mrežama. Ali postoji veoma efikasna marketinška strategija koja postoji duže vreme i verovatno daje impresivnije rezultate: SEO.

Tabela sadržaja

Kao i sama oblast digitalnog marketinga, SEO se stalno razvija. To je delimično zbog složenosti pretrage, a delimično zato što kompanije koje stoje iza pretraživača ne vole da dele kako funkcionišu njihovi algoritmi za rangiranje. Uprkos tajnosti, postoje neke SEO tehnike za koje su stručnjaci uspeli da potvrde da su održive.

link building u 2022

Da li su backlinks još uvek važni u 2022.?

Apsolutno. Ako želite da upravljate uspešnom, dugoročnom SEO strategijom, backlinks se ne mogu zanemariti. Što više kvalitetnih, relevantnih povratnih linkova stranica ima, to će više saobraćaja dobiti od Google-a. Čak smo videli nove vrste backlinkova koje su se razvile tokom poslednjih nekoliko godina koje su još više povećale važnost link buildinga.

Trik je u tome da naučite da se prilagodite najnovijim promenama u algoritmu rangiranja i najnovijim promenama u izgradnji linkova. Kompanije koje se pridržavaju istih tehnika koje su koristile pre 15 godina možda neće videti rezultate koje su nekada radile. Ukoliko su vam potrebne profesionalne seo usluge, koje su bazirane na današnjim trendovima, naša agencija vam stoji na raspolaganju.

Decenijama kasnije, linkovi i dalje ostaju jedan od važnijih faktora rangiranja u pretrazi. Ovo bi moglo biti iznenađenje s obzirom na nestabilnost SEO-a i digitalnog marketinga u celini. Zašto linkovi ostaju relevantni dok drugi faktori rangiranja dolaze i odlaze na važnosti? Linkovi ostaju relevantni jer su fundamentalni deo načina na koji internet funkcioniše. Linkovi su „lepak“ koji povezuje različite karakteristike sajtova zajedno i bez njih bi internet bio drugačiji.

Backlinks i danas služe istoj svrsi. Bilo da je 1997. ili 2022., ljudi žele da izvuku korisne rezultate kada vrše pretragu na mreži. Backlinkovi su glavni deo za postizanje toga. Međutim, nisu sve povratne veze iste i neće sve veze podjednako pomoći vašoj stranici.

Kada rade na strategijama sticanja linkova, link builderi sada moraju da budu selektivniji sa svojim strategijama kako bi osigurali da linovi koje dolaze na njihov sajt izgledaju relevantno i prirodno.

Oni koji ne odvoje vreme da pravilno izgrade svoje linkove, mogu na kraju da naprave više štete nego koristi.

Kako izgraditi linkove u 2022.

Izgradnja linkova je proces prikupljanja povratnih veza sa renomiranih sajtova. To je osnovna komponenta SEO-a. To je takođe jedan od mnogih aspekata SEO-a koji se dosta promenio tokom godina. Gugl je uložio mnogo truda da razbije kakve veze navode kao autoritativne i vredne. Zbog toga je u Link Building-u u 2022. godini uključeno nešto više posla nego što je bilo.

Blogovi gostovanja

Nažalost, gostujući blog je ozbiljno opao u efikasnosti u poslednjih pet godina. U 2014, Matt Cutts iz Gugla je izjavio da je „Blogovanje gostiju završeno“. Oni veruju da je to postajala taktika „spamija“ namenjena igranju algoritma. I to je nesumnjivo bilo za mnoga preduzeća.

Ali da li to znači da je blogovanje gostiju zaista potpuno mrtvo? Nimalo. I dalje može da pruži minimalan podsticaj i još uvek je odlična taktika za svest o brendu. Guest posting definitivno može pomoći vašem veb sajtu da raste u 2022. godini, ali ne bi trebalo da se koristi kao primarna strategija za link building.

Ključ za dobijanje maksimuma od gostujućeg blogovanja je davanje prioriteta kvalitetu i raznolikosti. Morate da povećate ukupan broj domena koji upućuju, što znači da dobijate backlinkove sa više od jednog bloga. Ipak, te blogove takođe treba smatrati visokokvalitetnim autoritetima u svojoj niši. To je veoma teška kombinacija za upravljanje, zbog čega je opala u popularnosti poslednjih godina.

Testemonijali i recenzije

recenzije

Marketinški stručnjaci i vlasnici sajtova žele backlinkove sa sajtova sa visokim autoritetom. Pomislite na one glavne brendove koje svi poznajemo i volimo. Zar ne bi bilo sjajno imati njihov link koja upućuje na vaš veb sajt? Problem je u tome što ti veliki sajtovi ne prosleđuju linkove svima koji su pitali. Ali postoje neki laki načini da ih nabavite. Testemonijal ili recenzija je često moguće rešenje.

Preporuka će pomoći kupcu da obavi kupovinu. To čini svedočenja vrednim resursom za velike kompanije koje žele da ostvare veliku prodaju. Ako ste prethodni kupac te kompanije, možete se obratiti i saznati da li je to mogućnost.

Neće sve kompanije dozvoliti linkove u svojim recenzijama, ali mnoge hoće. To može biti čak i jednostavno kao popunjavanje obrasca za pregled na stranici i uključivanje vašeg linka na dnu.

Takođe možete koristiti recenzije za pravljenje linkova na sajtovima trećih strana. Na primer, sajtovi koji se fokusiraju na prikupljanje i deljenje recenzija različitih kompanija.

Da li je link building još uvek važan u 2022.?

Još jednom – da. Ako ste zainteresovani da koristite SEO da biste povećali svoje prisustvo na mreži, onda morate da uložite malo vremena i novca u link building. To je i dalje veoma važan deo Google-ovog algoritma za rangiranje i kada se uradi ispravno u kombinaciji sa drugim aspektima SEO-a može imati ogroman uticaj na vaše rangiranje i saobraćaj.

Autor

STRUČNJAK ZA DIGITALNI MARKETING

Digitalnim marketingom se bavim više od 6 godina i u svojoj dosadašnjoj karijeri sam imao prilike da radim sa nekim od vodećih regionalnih i međunarodnih, korporativnih klijenata.