5 saveta kako da dobro optimizujete Instagram biografiju

U ovom blogu sam opisao šta je sve važno da znaš pre nego što kreneš da uređuješ svoju instagram biografiju.
djordje-banjai-opis-profila-blog-cover-fotografija

Tabela sadržaja

Zamislite situaciju da vam neko uđe na Instagram profil i naprosto odmah zna da će kupiti od vas. Malo zvuči nerealno, ali je potpuno izvodljivo. Da bi ste došli do toga, morate da optimizujete nekoliko stvari, kao što su profilna slika na instagramu, izgled vašeg profila (feed-a), ubacite ikonice za istaknute story-e (highlights), ali ono što definitivno najviše prodaje jeste dobar opis profila (instagram biografija).

instagram biografija, dobar opis profila, djordje banjai

Instagram biografija predstavlja jedinstven način da u kratkim crtama objasnite potencijalnim kupcima zašto baš vi, zbog čega vaš proizvod i šta je ono što vas izdvaja u moru drugih instagram profila koji, na prvu loptu, nude isto što i vi.

Pre nego što se bacimo na konkretne primere i savete, veoma je važno napomenuti da u opsiu profila imate pravo na samo 150 karaktera, zato je važno da ih pametno iskoristimo i iz naše instagram biografije izvučemo maksimum.

Instagram biografija u 5 koraka:

1. Kreirajte kratak USP (Unique selling point)

USP, ili Unique Selling Point predstavlja suštinu onoga po čemu se razlikujete od svojih konkurenata i zbog čega bi vaši kupci trebali kupiti od vas, a ne od nekog drugog. U digitalnom marketingu, posebno na instagramu se USP koristi tako da kroz kratku rečenicu svojim potencijalnim kupcima objasnite zbog čega su na pravom mestu i zašto im vi rešavate problem, odnosno zašto da vam veruju.

poboljsanje instagram prodaje, djordje banjai

Kratak USP za dobar opis na instagramu možete definisati na sledeći način:

  • identifikujte problem
  • definišite na koji način ga rešavate
  • istaknite benefite tog rešenja

Primer – profil za lokalnu marketing agenciju, niša ˝mali, porodični biznisi koji se bave uslužno bave prehranom (picerije, restorani itd)˝

  • Problem: Klijenti su pogođeni pandemijom i posao im je opao za minimum 50%
  • Rešenje problema: Proverenim i testiranim tehnikama možete poboljšati klijentima poslovanje bez prevelikih ulaganja (kreativno pisanje, kreativne reklame, atraktivne fotografije za potrošače itd)
  • USP: ˝Proverenim marketinškim tehnikama pomažemo klijentima da dođu do novih kupaca bez velikih budžeta za oglašavanje˝

2. Pišite jezikom koji vaši kupci razumeju

Sigurno vam je bar jednom prošlo kroz glavu da koristite super kul stručne reči kako biste pokazali koliko ste stručni i koliko je vaš posao strava. Niste jedini, svima nam je to prolazilo kroz glavu tako da budite bez brige. Međutim, super kul stručne reči su super kul samo nama, samo ih mi razumemo i jedino nama igraju neku ulogu.. a klijentima? Pa baš i ne.

optimizacija instagram biografije

Osim ako se obraćate stručnoj javnosti (što kod većine nije slučaj) potrebno je da pišete jezikom koji vaši kupci razumeju. A šta se pod time podrazumeva? Koristite emotikone, interne fore unutar vaše niše, ubacite malo humora, budite simpatični… nije sve u ozbiljnosti i uštogljenosti, nekada je dovoljno da pustite mašti na volju i opustite se.

3. Istankite iskustvo, uspehe ili veštine

Koja osobina je najvažnija prilikom prodaje? Da odišete poverenjem. A kako se to postiže u instargam biografiji? Isticanjem vašeg iskustva.

Neretko u svojim mentorskim programima klijentima navodim primere iz prakse, kako bi im bilo jasnije na šta se tačno lekcije odnose, zato ću i sada preći na primer, a primer će bit imoj opis profila.

djordje banjai instagram

 

U mom slučaju opis profila se sastoji od kombinacije USP-a, iskustva i dosadašnjih uspeha.

Kada potencijalni kupac uđe na moj profil, prvo što može da vidi jeste šta od mene može da očekuje, koliko se dugo bavim ovim poslom i kakve sam poslovne rezultate ostvario do sada.

Na mentorskom programu sve polaznike učim kako da kroz tekst i dobar sadržaj unaprede promociju usluga i poboljšaju prodaju proizvoda na instagramu. Kliknite ovde i prijavite rezervišite svoje mesto sada!

4. Ubacite poziv na akciju

Na internetu se ništa ne podrazumeva, te ukoliko korisnicima ne kažete šta trebaju da urade, vrlo je verovatno da to neće ni uraditi. Zato ubacite poziv na akciju (CTA=call to action)!

Ukoliko je važno da vam neko poseti sajt, kreirajte CTA tako da ga usmerite ka tom važnom linku. Ukoliko radite konsultacije, usmerite ih ka kontakt formi. Ako se bavite prodajom odeće, motivišite ih da pogledaju sve modele koje imate na stanju. Dakle, važno je da kupcima skrenete pažnju na to šta se od njih očekuje i usmerite ih šta dalje trebaju da rade. Nemojte ništa prepuštati slučaju, jer ćete u suprotnom ostati bez istih.

poziv na akciju, djordje banjai

5. Ubacite link u opis profila

O ovome neću previše pisati. Podsetiću vas samo da je jedino mesto na kom link može da se klikne upravo opis profila, zato ga iskoristite pametno i usmerite ljude na najvažniju destinaciju za vaš biznis.

Da bi promocija biznisa na instagramu bila uspešna, nephodno je da vam ceo profil bude skladan i profesionalan, a sadržaj kvalitetan i koristan. Na svom instagram profilu redovno delim savete upravo iz oblasti poboljšanja prodaje na instagramu i unapređivanju promocije biznisa na društvenim mrežama, zato me zapratite i pokupite znanje koje tamo delim sa pratiocima.

FAQ

Na kom jeziku da bude biografija?

Ukratko - ukoliko ti je profil na srpskom, piši je na srpskom. Ukoliko ti je profil na engleskom, onda je tako ispiši.

Iako deluje kul, kupcima treba da se obraćamo uvek istim tonom i jezikom. Puno engleskog jezika ili anglicizama nerviraju čitaoce i profili postaju odbojni.

Da li da koristim emoji-e dok sastavljam bio?

Apsolutno. Emoji's ili emotikoni su tu da bi se komunikaciji dodala toplina, duh i dobra energija. Pored toga, uz emotikone se sve lakše vizualno opisuje pa će biografija samim tim biti daleko jasnija.

Da li svaka biografija treba da sadrži USP?

USP nije neophodan ali je poželjan da se nalazi u biografiji.

U slučaju da se ne koristi, potrebno je da u biografiji bude jasno naznačeno čime se profil bavi, kako bi ljudima koji prvi put ulaze na profil od samog starta sve bilo jasno.

Autor

STRUČNJAK ZA DIGITALNI MARKETING

Digitalnim marketingom se bavim više od 6 godina i u svojoj dosadašnjoj karijeri sam imao prilike da radim sa nekim od vodećih regionalnih i međunarodnih, korporativnih klijenata.