Zašto vam je neophodan web sajt?

Niste sigurni da li vam je potreban web sajt? U ovom blogu sajznajte zašto vam je neophodan web sajt i kako on može pobošati vaše poslovanje.
web sajt

Tabela sadržaja

Već nekoliko godina unazad. Internet i njegova upotreba su se znatno razvili, što verovatno znate i po sebi, koliko često samo u toku dana uzmete telefon i krenete da guglate stvari koje vas zanimaju.. Ali kakve to veze ima sa vama i vašim poslovanjem? – VELIKE! Kroz ovaj blog ću pokušati da vam objasnim zašto je bitno da je vaš biznis prisutan na internetu i zašto vam je neophodan web sajt.

Po istraživanju globalnog sajta skai.io na dnevnom nivou ljudi 3.8 miliona puta traže nešto na pretraživačima kao što su Google, Yahoo i Bing. Što u prevedenom smislu znači da JE veoma veliki broj ljudi na dnevnom nivou u potrazi za rešenjima njihovih problema ili potreba. Što je fenomenalno, zar ne?

Zašto je bitno da vaš biznis bude prisutan na Internetu?

Prisustvo na Internetu vam pruža mogućnost da skalirate i poboljšate vaše poslovanje čak i do 100x. Kada pričamo o prisustvu na Internetu, ne mislim samo na web sajt, već i na društvene mreže poput Instagram-a, Facebook-a, Pinterest-a itd. Bitno je biti prisutan na više kanala od samo jednog jer se možda vaša ciljna grupa ne nalazi baš tamo gde ste mislili. Postoje niche gde se većina kupaca nalazi na Facebook-u a ne na Instagram-u, i obrnuto. Bitno je fokusirati se na kanal prodaje koji najviše konvertuje, odnosno donosi najviše prodaja.

Više o određivanju ciljne grupe i pravljenju avatara možete pronaći u mom e-book-u „Ultimativni vodič kroz Instagram prodaju“, gde ćete naučiti kako to sami možete da uradite.

Vodic kroz instagram prodaju

Zašto je bitno biti prisutan na više kanala prodaje?

Promocija web sajta

Sigurno se pitate „Pa dobro, ako meni dolazi više prodaja preko Instagram-a nego sa Facebook-a, zašto onda ja treba da se bavim Facebook-om?“ – odgovor na ovo pitanje zapravo sadrži dve stavke koje ćemo detaljno preći zajedno:

  • Obuhvatanje celokupne ciljne grupe
  • Sigurnosti vašeg biznisa

Obuhvatanje celokupne ciljne grupe

Uzećemo za primer sledeću situaciju: Recimo da vaš online biznis ima Instagram profil i Facebook stranicu, odnos prodaja je 70%-30% ( 70 posto prodaja dolazi preko IG i 30 posto preko FB) i da nemate web sajt. Ukoliko prestanete sa radom na FB stranici, totalno postanete neaktivni i bazirate se samo na IG, izgubićete dobar deo vašim prodaja i kupaca. Kupci možda nađu rešenje kod konkurencije i nikada više se ne vrate kod vas – što je slučaj koji biste sigurno hteli da izbegnete.

30% koje nosi Facebook platforma je malo manje od pola prodaja koje pravite pomoću Instagrama, što uopšte nije mala cifra kada pogledate iz tog ugla.

I sada uzimamo u obizr nedostatak web sajta kao kanala prodaje. Pošto se celo vaše online poslovanje zasniva na prodajama preko društvenih mreža, vi zapravo ni ne znate koliki procenat prodaje rešenje traže na Google-u. Možda su vaši konkurenti već svesni toga i kupe vam dobar deo kupaca koji nisu naišli na vašu Internet lokaciju, ali o tome ćemo detaljnije pričati u nastavku teksta.

Sigurnost vašeg biznisa

Šta to zapravo znači sigurnost vašeg biznisa? Ukoliko vam iz nekog razloga jedan od kanala prodaje stane, bitno je imati rezervni kanal koji će nastaviti da pravi prodaje dok ne rešite problem na glavnom kanalu. Npr: recimo da vam je Facebook stranica glavni izvor prodaja i iz nekog razloga Facebook vam blokira nalog za oglašavanje i vama stane prodaja. Okej, pronaći ćete osobu da vam odblokira nalog za oglašavanje, ali taj proces ume nekada i da potraje. Reći ćemo da je potrebno više dana da vaš nalog opet bude funkcionalan, šta će se u tom slučaju desiti sa vašom prodajom?

Dok se proces odblokiranja naloga ne reši, vaša kompletna prodaja će se stopirati – slučaj koji ne želite da vam se dogodi. Upravo zato je neophodno da se vaše poslovanje ne zasniva samo na jednoj platformi. Takođe jedan od scenarija koji može da vam se dogodi je da vam iz nekih razloga IG ili FB blokiraju ili obrišu stranicu, a tada dolazite u kritičan momenat gde se problem neće rešiti kroz par dana.

Kada biste bili prisutni na svim platformama (Google, Facebook, Instagram, itd) uvek biste imali plan B i bili biste sigurni da vaše poslovanje ne doživi taj kritičan momenat apsolutnog stajanja sa prodajom, što vam je najsigurnija varijanta i moja lična preporuka.

Prednost biznisa sa web sajtom

Zašto vam je neophodan web sajt

Konačno dolazimo do teme zbog koje ste i prvobitno došli na ovaj blog – Zašto vam je neophodan web sajt? Kada pričamo o web sajtu, jako je bitno napomenuti da je većini biznisa neophodan web sajt kako bi pokazali svoju ozbiljnost i ulili novim kupcima poverenje. Kada novi kupac prvi put sazna za vas (putem promocije na socijalnim mrežama, preporuke ili bilo kog drugog vida marketinga) on želi da zna više o vama, o vašoj ponudi i poslovanju – a nema boljeg načina za to od online prezentacije vašeg biznisa odnosno web sajta.

Putem web sajta, ne samo da možete prezentovati vaš biznis već možete detaljno prezentovati vaš proizvod, istaći njegove karakteritike i opravdati njegovu cenu. Posmatrajte ovo kao način pomoću kog ćete „ubediti“ kupca da je baš vaš proizvod/usluga idealno rešenje za njih. Ukoliko dobro koncipirate vašu stranicu sa proizvodom/uslugama veće su šanše da korisnik koji poseti vašu stranicu, odmah postane vaš kupac. Potrudite se da vaša prodajna stranica sadrži sledeće stavke:

Autorske fotografije proizvoda – Niko ne voli fejk slike koje ne ulivaju poverenje, kupac želi da vidi baš vaš proizvod a ne neku stock fotografiju ili sliku preuzetu sa Aliexpresa i sličnih platformi.

Video prezentacija proizvoda – Uložite trud u detaljnu prezentaciju vašeg proizvoda, vaš potencionalni kupac želi da detaljno vidi proizvod pre nego što ga naruči.

Detaljan opis – Iskoristite opis proizvoda kako biste ga detaljno opisali, potrudite se da odgovorite na sva pitanja koji vam kupci postavljaju. Neke od bitnih informacije koje biste trebali da uzmete u obzir su: Kome je proizvod namenjen, koji problem on rešava, od čega je napravljen itd.

Cena – Nemojte se plašiti da istaknete cenu vašeg proizvoda, potencionalni kupci žele da vide koliko proizvod košta. Ukoliko se plašite da vaša konkurencija ne spusti cenu u odnosu na vašu onda se potrudite da obrazložite i opravdate tu cenu. Korisnicima će te informacije biti od koristi i pomoći ćete im da donesu lakše odluku.

Dugme za poručivanje/zakazivanje – Obavezno omogućite opciju poručivanja/zakazivanja vašim kupcima. Kada ste ih ubedili da je vaš proizvod pravi izbor za njih sledeći korak je kupovina. Ukoliko nemate ovakvu opciju na vašem sajtu ili je proces kupovine komplikovan, postoji mogućnost da će kupac potražiti rešenja kod vaše konkurencije. Potrudite se da kupcima obezbedite što jednostavniji proces kupovinje ili naručivanja, to će vam znatno povećati procenat konverzije.

Ocena proizvoda i mišljenje zadovoljnih kupaca – Ovo je veoma bitna stavka, većina ljudi zavisi od upravo ove sekcije. Ukoliko potencionalni kupci vide puno pozitivnih ocena o vašem proizvodu, to im može biti presudno da izvrše kupovinu baš na vašem sajtu.

Web sajt vam može služiti za mnogo više toga osim za prezantaciju vas i vašeg biznisa. Pomoću njega možete i vršiti edukaciju korisnika kroz blog ili Wiki sekciju. Ljudi uglavnom na internetu guglaju njihove probleme/potrebe, ukoliko odgovorite na neke njihove probleme i ponudite im rešenje, osvojićete njihovo poverenje, zapamtiće vaš brend i postati vaš stalan kupac.

Verovatno ste već posle cele ove priče razumeli zašto vam je neophodan web sajt, ali hajde malo da pogledamo zapravo potencijal koji on ima i kako može poboljšati vašu prodaju.

Potencijal web sajta za poslovanje

Poboljšanje biznisa

Ono što vas zanima je koliko možemo da očekujemo od web sajta da donosi prodajom. Kako bih vam kroz brojke objasnio potencijal web sajta za vaše poslovanje, zamislićemo situaciju da se bavite prodajom brendirane garderobe. Znači vaš biznis se bazira isključivo na prodaji garderobe poznatih proizvođača (SuperDry, Tommy Hilfiger, Guess, itd) i sve proizvode naravno želite da istaknete na web sajtu.

Kao primer ćemo uzeti jedan od proizvoda koji se nalazi vašoj ponudi, recimo Tommy Hilfiger majica. Ono što ćemo prvo pogledati je koliki je to zapravo broj ljudi koji traži taj proizvod na pretraživaču.

Zašto vam je neophodan web sajt
(screenshot mesečnih pretraga na Google-u za reč „tommy hilfiger majica“)

 

Uradili smo istraživanje, pomoću alata SEMRush koji ima funkciju da nam pokaže koliko ljudi mesečno pretražuje – kuca na Google-u neki pojam, za ključnu reč (pojam) „tommy hilfiger majica“. Sa screenshota iz istraživanja možemo videti da se pojam tommy hilfiger majica traži mesečno u Srbiji 1000 puta, a na globalu (u svim zemlajama sa spiska) 2000 puta, ali šta to znači i kakve to veze ima sa ovom pričom?

U prevodu 1000 ljudi mesečno je zainteresovano za majicu od proizvođača Tommy Hilfiger i intresuje ih gde mogu da je kupe, koja je cena, ponuda itd. Masu koja tačno zna šta želi nazivamo ih Hot Audience tj. jako zagrejanim kupcima, koji tačno znaju šta im je potrebno i tragaju za rešenjem.

Zamislite da se vaš sajt nalazi negde među rezultatima pretrage za ovako jako pojam i da uspete da pokupite deo od tih 1000 ljudi koji traže ovaj proizvod na mesečnoj bazi, zar to ne bi bilo super? Što vam je sajt više rangiran na rezultatima pretrage (što blize prvom rezultatu na Google-u) to je veća mogućost da će potencijalni novi kupac doći baš kod vas. Rangiranje sajta u rezultatima pretrage se postiže uz SEO (optimizacijom za pretraživače) o kojoj ćemo pričati u nastavku teksta.

Kao što smo napomenuli, ova naša prodavnica sadrži mnogo više brendova a ne samo Tommy Hilfiger, za koje iz istraživanja znamo da imaju približno isto pretraga mesečno, što znači da je ciljna grupa koja ovakve proizvode traži na Google-u veoma velika.

Kada ste saznali ove brojke, koliko ljudi zapravo traži proizvode/usluge na intrenetu i da je to jedno veliko tržište i ozbiljan potencijal za skaliranje biznisa i podizanje profita, zar ne mislite da bi bilo super da i vi ugrabite parče tog velikog kolača? Baš zbog ovoga je neophodno imati web sajt!

Tipovi web sajtova:

Sada kada ste razumeli zašto je neophodno imati web sajt, vreme je da popričamo kakvi to tipovi web sajtova postoje i koji bi bio idealan za vaše potrebe. Držaćemo se osnovne podele web sajtova, postoje 3 vrste web sajta:

  1. Prezentacioni web sajt – Web sajt na kome možete prezentovati vašu firmu i vaše usluge. Npr ukoliko ste advokatska agencija, vi ćete napraviti web sajt na kom će biti istaknute vaše usluge, imaćete dugme za poziv i kontakt forme kako bi vas ljudi kontaktirali i angažovali.
  2. Web Shop (web prodavnica) – Ukoliko se bavite prodajom fizičkih ili digitalnih proizvoda, onda je web shop rešenje za vas. U tom slučaju nije dovoljno da korisniku samo prezentujete vaš proizvod već i da mu pružite mogućnost da ga poruči online, takvu funkcionalnost vam prezentacioni web sajt ne može pružiti.
  3. Blog – Ako vam je potreban web sajt na kom želite da pišete različite članke a da nemate sekciju sa uslugama ili proizvodima onda vam je definitivno potreban samo blog sajt. On vam pruža mogućnost izgleda portala ili magizna gde će posetioci isključivo da očekuju da pronađu informacije.

Ovo je samo osnovna neformalna podela web sajtova, postoji mnogo više tipova web sajtova, kao što su npr. korporativni web sajtovi, sajtovi sa mogućnostima bookinga, itd. Naravno da ne postoji pisano pravilo kako vaš web sajt treba da izgleda i koje funkcionalnosti on treba da sadrži, sami određujete šta želite da sadrži vaša internet prezentacija biznisa. Ukoliko ste odlučili da želite da imate svoj web sajt, a niste sigurni šta od funkcionalnosti vam je potrebno, slobnodno mi postavite pitanje putem kontakt forme i rado ću vas usmeriti na pravo rešenje.

Da li je web sajt trošak ili investicija?

Da li je web sajt trošak ili investicija

Većina ljudi je u dilemi da li je web sajt trošak ili investicija, jer nisu zapravo svesni njegovih prednosti koje ću vam pojasniti. Držaćemo se i dalje primera web prodavnice koja se bavi prodajom brendirane garderobe. Cena izrade web prodavnice od 100+ proizvoda svakako nije mala i iziskuje solidnu količinu vremena da se napravi, ali pogledajte to iz drugog ugla. Kada ste konačno sa vašim web developerom napravili taj sajt, vi ste podigli ozbiljnost vašeg poslovanja na veći nivo, ukoliko ste odradili makar osnovni SEO, vaš sajt će se pojavljivati za neke termine na Google-u i vremenom ćete pridobiti deo tržišta.

Ovim potezom ne samo da možete očekivati nove kupce, već ste dobili nov kanal prodaje koji će vremenom isplatiti sam sebe. Web sajt treba da posmatrate kao prodavca u vašoj radnji koji radi 24/7, ne traži godišnji odmor a ni platu. Sve što je potrebno je da plaćate hosting i domen na godišnjem nivou koji iznosti oko 50e u većini slučajeva. Kada sumirate ovo kratko objašnjenje, shvatićete da je web sajt investicija i da nikako ne može biti nepotreban trošak!

Promovisanje web sajta:

Shvatili ste da vam je neophodan web sajt, napravili ste ga, sledeći korak u napretku vašeg online poslovanja je promocija web sajta. Postoji više mogućnosti kanala preko kojih možete promovisati vaš novi web sajt, detaljno ćemo preći svaki od njih i istaći njihove mane i prednosti.

Promocija na društvenim mrežama

Promocija na društvenim mrežama

Dobro poznata praksa je da promovišete vaše poslovanje na društvenim mrežama, za šta ste verovatno već i sami čuli. Sada kada imate web sajt, želite da usmerite kupce na njega, kako bi saznali više o proizvodima i vašoj ponudi. Ovo možete uraditi putem plaćenih oglasa na Facebook-u i Instagram-u, ali pre nego što se upustite u promociju, bitno je da dobro poznajete vašu ciljnu grupu.

U današnje vreme nije dovoljno samo pritisnuti „boost“ dugme i postaviti budžet, doći ćete u situaciju da potrošite previše para da biste napravili prodaju, što vam definitivno nije u cilju. Potrebno je odrediti ciljnu grupu, dobro definisati ko su vaši kupci i koji su njihovi interesi. Razlika između dobro podešenih kampanja, gde je precizno određen avatar, i automastke kampanje je ogromna! Primetićete da je razlika u efikasnosti kampanje velika, mnogo će vas manje koštati konverzija (prodaja) i doći ćete do vaših pravih kupaca – što je u suštini i najbitnije. Ipak na kraju dana će vas najviše interesovati povrat investicije – odnosno koliko para ste uložili i koliko prodaja ste napravili.

Ukoliko niste sigurni da sami možete precizno odrediti ciljnu grupu ili optimalan budžet za oglašavanje uvek postoji opcija da angažujete osobu koja će biti zadužena za vođenje društvenih mreža i kampanja. Ova investicija ne samo da će vam pomoći da povećate vašu zaradu nego će vas i poštedeti stresa i brige oko kampanja na društvenim mrežama.

Promocija na Google pretraživaču (Google Ads kampanje)

Promocija na Google-u (Google Ads)

Takođe jedna od poznatijih praksi kada pričamo o promociji web sajta je Google Ads. Za razliku od kampanja na društvenim mrežama koje se baziraju na interesu ciljne grupe, Google Ads kampanje (Search Kampanja) se bazira na ključnim rečima koje korisnici kucaju kada nešto pretražuju i tada prikazuje reklamu. Ovo pravi veliku razliku zato što targetuje Hot Audience, tj. ciljnu grupu koja već zna šta traži.

Ukoliko su vam Google kampanje nepoznat pojam, u kratkim crtama ću vam objasniti kako sistem funkcioniše, a uskoro ću napisati i detaljan blog posvećen samo tome.

Google Ads funkcionište na sledeći način: odaberete ključnu reč za koju želite da se pokazujete na pretrazi, prilikom istraživanja ćete ustanoviti kolika je prosečna cena po kliku (Cost per click – CPC), odaberete kakvu vrstu kampanje želite, optimizujete oglas i pustite ga u rad. Ukoliko ste dovoljno dobro optimizovali oglas on bi trebao da se nalazi na samom vrhu pretrage.

Cena samog klika zavisi od više faktora, ukoliko se potrudite da vaš score kampanje bude što veći onda vam opada cena po kliku, što definitivno želite da uradite. Takođe jedan od faktora koji može da vam smanji cenu klika je koliko ste dobro odradili SEO na vašem web sajtu, odnosno na stranici koju želite da promovišete. Dobro optimizovana stranica može smanjiti cenu klika na oglas i do 30x.

Pored search kampanja Google Ads vam nudi još nekoliko opcija za promociju, a to su:

  • Display kampanje – Pružaju vam mogućnost da vašu reklamu prikažete u vidu slike na različim sajtovima ili mobilnim aplikacijama. Ovaj tip kampanja vam pruža mogućnost da radite retargeting kampanje i prikažete ih novim ili već postojaćim korisnicima vašeg web sajta
  • Video kampanje – Omogućavaju vam da promovišete vaše video reklame na Youtube platformi. Video kampanje su odličan način da poboljšate vaš brend awareness
  • Shopping kampanje – Omogućavaju vam da promovišete vaše proizvode u Google Shopping sekciji. Nažalost u Srbiji još nije dovoljno razrađen Google Shopping.
  • App kampanje – Ove kampanje služe za promovisanje web aplikacija i odličan je način da unapredite broj korisnika vaše aplikacije.
  • Lokalne kampanje – Odličan način da privučete nove kupce da posete vašu offline prodavnicu. Ovaj tip kampanja se može prikazivati u Google pretrazi,  Google mapama, na drugim sajtovima i Youtube-u.

Pre nego što pokrenete bilo koju Google Ads kampanju potrebno vam je dobro uradite keyword research (istraživanje ključnih reči) kako biste mogli da procenite koja ključna reč vam može doneti najviše konverzija za neki optimalan budžet. Ukoliko ne odradite dovoljno dobar keyword research možete doći u situaciju da potrošite sav budžet i da nemate ni jednu konverziju – budite veom pažljivi i oprezno odredite vaše ključne reči!

Prednosti Google Ads kampanja je to što možete preskočiti (ukoliko ih dobro optimizujete) sve organske rezultate i doći do prve pozicije, ali tu postoje dve mane.

  1. Ljudi koji pretražuju stvari na Google-u uglavnom preskaču oglase i tragaju za organskim rezultatima, po istraživaju koje je uradio sajt „Online Marketing Gurus“ prosečan CTR na Google kampanje je 3.17% na globalnom nivou. Što znači da ukoliko vaša ključna reč ima mesečno 1000 pretraga, vi možete očekivati da svega 3.17 posto klikne na vaš oglas.
  2. Neophodan vam je budžet – U momentu kada obustavite vaše Google Ads kampanje, vaš sajt nestaje sa prve pozicije, što znači da ukoliko niste odradili SEO i ne nalazite se na prvoj stranici Google-a korisnici neće moći tako lako da dođu do vas.

SEO Optimizacija (Optimizacija za pretraživače)

SEO optimizacija (optimizacija za pretraživače)

SEO (optimizacija za pretraživače) je proces poboljšanja samog web sajta i njegovog sadržaja kako biste poboljšali njegovu poziciju unutar Google pretrage i privukli više novih kupaca. Što je sajt bolje rangiran na Google (što je bliži prvoj poziji) to ćete imati više saobraćaja ka njemu, po istraživanjima 90% ljudi ne ode dalje od druge strane na pretraživču. Osnovna SEO podela je:

  • On-Page – Aktivnosti koje sprovodite u delo unutar vašeg web sajta (sređivanje i optimizacija sadržaja, dodavanje ključnih reči, sređivanje naslova, slika itd).
  • Off-Page – Aktivnosti koje sprovodite van web sajta (Građenje linkova ka web sajtu, objavljivanje PR tekstova na drugim web sajtovima, itd)

Detaljnije ćemo se posvetiti SEO-u u nekom od narednih blogova.

Ovaj vid promovisanja web sajta je potpuno drugačiji od Social i Google kampanja, pošto se SEO ne bazira na budžetu, potrebno je samo da angažujete SEO specijalistu koji će se baviti vašim web sajtom. Cilj ove optimizacije je da zauzmete što bolje pozicije unutar pretraživača kako bi vas ljudi lakše pronašli i izvršili kupovinu baš kod vas. Uzmite sami sebe za primer, kada izguglate nešto koliko se često desi da klikente na prvi rezultat a ne na rezultat na 3. stranici?

Ono što je neophodno da uradite jeste da precizno definišete ključne reči koje želite da postignete, posavetujete se sa vašim SEO ekspertom i u saradnji sa njim krenete ka ostvarivanju tog cilja i što bolje pozicije. Pomoću raznih alata poput SEMRush, Ahrefs, Google Keyword Planner možete videti koliko ključne reči imaju pretraga i kakva je konkurencija na tržištu što će vam biti dovoljno da shvatite da li se isplati juriti neku ključnu reč ili ne.

Najveća prednost SEO-a u odnosu na druge tehnike promovisanja web sajta je što su rezultati dugoročni i nije vam potreban dodatan budžet (osim ukoliko ne radite linkbuilding). Pod dugoročnim rezultatima mislim na poziciju vaše web sajta na Google-u, čak i kad završite saradnju sa SEO stručnjakom ukoliko je dobro odrađen posao vaš sajt neće izgubiti poziciju, naravno ovo zavisi i od vaše konkurencije. Ukoliko ste primetili da se konkurencija aktivno bavi SEO-m (dodavanjem tekstova, građenjem linkova, itd) ne bi vam bila dobra odluka da vi stanete sa SEO aktivnostima, ukoliko prekinete sa radom pa čak i na par meseci a vaši konkurenti aktivno rade, vaša pozicija više neće biti sigurna.

Mana SEO optimizacije je vreme – neophodna je određena količina vremena da Google uvidi promene na vašem sajtu i da ga nagradi, u proseku je potrebno oko 2 nedelje da Google uvidi vaše promene. Zbog ovoga se SEO saradnje uglavnom sklapaju na 3-6 meseci kako bi se videli rezultati SEO kampanje.

Ovaj vid kampanja je idealan za unapređivanje web sajta, količine kupaca i profita, kroz tekstove možete povećati broj ključnih reči i privući ozbiljnu količinu novih kupaca. Marketing eksperti tvrde da je SEO najisplativiji vid marketinga.

Zaključak:

Web sajt je odličan način da na najbolji mogući način prezentujete vas, vaš biznis i proizvode na Internetu. Kao što već i sami znate ljudi jako puno vremena provode na Interentu, bilo bi šteta da se vaše biznis ne izlista kao rešenje za nečije probleme.Ukoliko želite da saznate više o onlinr promovisanju biznisa, pročitajte moj blog na temu internet marketinga.

Smatram da je web sajt neophodan većini preduzeća i da je to investicija koja će sama sebe isplatiti brže nego što mislite uz neke od metoda promocija koje sam spomenuo. Nemojte pustiti da vam konkurencija krade kupce koji su na Internetu, angažujte web developera i krenite sa izradom vaše online prezenatacije što pre – potencionalni kupci možda baš vas čekaju da se pojavite na web-u!

FAQ

Šta je web sajt?

Web sajt je internet prezentacija vašeg biznisa, on pretstavlja vaše proizvode/usluge novim ili postojaćim kupcima.

Čemu služi web sajt?

Web sajt ima ulogu da prezentuje vas, vaš biznis ili vaše proizvode. Pomoću dobrog web sajta možete povećati profit vaše firme, doći do novih kupaca i zakoračiti na internet tržište na kom prethodno niste bili prisutni.

Koji tipovi web sajta postoje?

Osnovna podela web sajtaova je:

  1. Prezentacioni web sajt - Web sajt na kome možete prezentovati vašu firmu i vaše usluge. Npr ukoliko ste advokatska agencija, vi ćete napraviti web sajt na kom će biti istaknute vaše usluge, imaćete dugme za poziv i kontakt forme kako bi vas ljudi kontaktirali i angažovali.
  2. Web Shop (web prodavnica) - Ukoliko se bavite prodajom fizičkih ili digitalnih proizvoda, onda je web shop rešenje za vas. U tom slučaju nije dovoljno da korisniku samo prezentujete vaš proizvod već i da mu pružite mogućnost da ga poruči online, takvu funkcionalnost vam prezentacioni web sajt ne može pružiti.
  3. Blog - Ako vam je potreban web sajt na kom želite da pišete različite članke a da nemate sekciju sa uslugama ili proizvodima onda vam je definitivno potreban samo blog sajt. On vam pruža mogućnost izgleda portala ili magizna gde će posetioci isključivo da očekuju da pronađu informacije.

Koja je cena web sajta?

Ne postoji uopštena cena web sajtova. Cenu diktiraju njegove funkionalnosti kao i tip web sajta. Osnovna cena prezentacionih web sajtova bi bila od 550€ pa na više, dok je cena web shopova od 1100€ pa na više.

Šta je bitnije dizajn sajta ili njegova optimizacija

Web sajt je prezentacija jedne firme, oba njegova aspekta su važna. Da bi sajt ispunio svoju osnovnu nameru – dovodio nove kupce/klijente  i prodavao za vas, potrebno je da bude optimizovan za Google, ali i da bude privlačan kupcima.

Autor

STRUČNJAK ZA DIGITALNI MARKETING

Digitalnim marketingom se bavim više od 6 godina i u svojoj dosadašnjoj karijeri sam imao prilike da radim sa nekim od vodećih regionalnih i međunarodnih, korporativnih klijenata.