Da li znate tačno šta je SEO u marketingu?
Za početak, SEO je skraćenica za optimizaciju pretraživača, i to je proces poboljšanja veb stranice na načine koji joj pomažu da se rangira u rezultatima pretrage kada korisnici pretražuju određene reči i fraze. Ako niste sigurni zašto je ovo važno, razmislite o tome kako obično pronalazite informacije koje su vam potrebne tokom svakodnevnog života.
Šta biste uradili ako biste morali da zamenite televizor, a niste sigurni koji model da kupite?
Gde biste tražili restoran za večeru da ste na odmoru?
Kako biste istražili svoje mogućnosti za učenje novog jezika?
Ako ste poput većine ljudi, posegnuli biste za pametnim telefonom ili seli za računar i ukucali jednostavnu frazu u Google. Tražili biste „najbolji televizor od 55 inča“, „restorani u mojoj blizini“ ili „kako naučiti španski“. Zatim biste se pomerali kroz rezultate i kliknuli na onaj koji vam se čini da najviše odgovara vašim potrebama. Zar ne? Ovi rezultati su zasnovani na informacijama koje Google misli da će vam biti najkorisnije, na osnovu ključnih reči koje ste uneli.
Ali u mnogim slučajevima, sajtovi koje vidite na prvoj stranici nisu dospeli slučajno. Koristili su SEO da bi pomogli Google-u da razume o čemu se radi u njihovom sadržaju. Takođe su verovatno uradili detaljno istraživanje kako bi utvrdili kako korisnici poput vas formulišu vaše pretrage za određene teme kako bi mogli da optimizuju svoju stranicu u skladu sa tim. Ako želite da vaša ciljna publika pronađe vaš sajt, morate da uradite isto.
5 prednosti SEO-a
Dakle, SEO vam može pomoći da poboljšate svoje rangiranje u rezultatima pretraživača. Ovo ima potencijal da izvrši ogroman uticaj na najvažnije ciljeve vaše kompanije, kao što je povećanje vaših potencijalnih klijenata i prodaje. Ali ako niste ubeđeni, nastavite da čitate da biste saznali pet najvećih prednosti optimizacije vašeg sajta za pretragu.
1. SEO cilja kvalitetan saobraćaj
Jedna od najvećih prednosti SEO-a je to što je to ulazna marketinška strategija.
Za razliku od tradicionalnih „izlaznih“ kanala oglašavanja, koji uključuju dopiranje do potrošača bez obzira da li žele da čuju od vas ili ne, ulazne metode se fokusiraju na olakšavanje vašoj publici da vas pronađe kada želi informaciju. Ove tradicionalne metode, kao što su hladni pozivi, neželjena e-pošta i oglasi koji prekidaju, rade se isključivo imajući na umu ciljeve oglašivača.
I mnogi potrošači ih smatraju potpuno dosadnim.
S druge strane, ulazni marketing je mnogo više usmeren na kupca. Umesto ometanja potrošača dok gledaju televiziju ili slušaju radio, to uključuje stvaranje korisnih resursa i olakšavanje pristupa korisnim informacijama. Zatim, kada su korisnici spremni da provedu neko vreme istražujući vašu industriju ili saznaju više o svojim opcijama za određenu vrstu proizvoda, mogu vas sami pronaći.
Ovo ne samo da je mnogo zgodnije za potrošače, već i rezultira kvalifikovanijim potencijalnim klijentima za vaše poslovanje. U stvari, u najnovijem HubSpotovom izveštaju o stanju ulaska, 59% prodavaca je reklo da su dolazne prakse obezbedile najkvalitetnije potencijalne klijente za njihove prodajne timove.
Na kraju krajeva, šta mislite ko će biti predusretljiviji za vaše marketinške napore: neko ko vidi vaš oglas na bilbordu tokom odlaska na posao ili neko ko naiđe na listu saveta koje ste objavili dok traži pomoć na mreži? Odgovor je jasan.
Kada se fokusirate na privlačenje korisnika koji aktivno traže informacije u vezi sa vašom industrijom, proizvodima i uslugama, bićete mnogo efikasniji u dosezanju svoje ciljne publike. Osim toga, ovo vam daje priliku da dosegnete svoju publiku dok već razmišlja o kupovini ili ugovaranju usluge – povećavajući šanse da će se vaše marketinške poruke prevesti u prodaju i potencijalne klijente.
2. Ne morate da plaćate oglase u SEO-u
Google-ovo organsko rangiranje je u potpunosti zasnovano na tome šta njegov algoritam određuje kao najbolji rezultati za bilo koji dati upit.
To znači da kada jednom napravite stranicu za koju pretraživač smatra da je vredna da usmeri svoje korisnike, ona može nastaviti da privlači saobraćaj na vaš veb sajt mesecima (ili čak godinama) nakon što ga objavite.
Naravno, istraživanje i pisanje visokokvalitetnog sadržaja zahteva ulaganje. Ta investicija će biti ili u obliku vremena, ako odlučite da je kreirate sami, ili novca, ako odlučite da angažujete agenciju za digitalni marketing da je kreira za vas.
Ali kada jednom izvršite tu početnu investiciju, nema tekućih troškova da nastavite da privlačite saobraćaj na svoj sadržaj. Možda ćete morati da ažurirate stranicu svakih nekoliko meseci, u zavisnosti od prirode teme. Možda ćete morati da ga dodate i poboljšate ako vaši konkurenti odluče da ciljaju istu ključnu reč. Ali kada dođe do toga, vaše dragoceno mesto u rezultatima pretrage je besplatno.
Ovo je velika razlika u odnosu na PPC oglase, koji uključuju cenu svaki put kada korisnik klikne i poseti stranicu. Da biste dobili predstavu o tome kolika je to prednost, samo uzmite u obzir da je prosečna cena po kliku (CPC) u svim industrijama 2,32 USD. Uz SEO, imate potencijal da izbegnete plaćanje ovog iznosa i zaradite saobraćaj na svojoj veb lokaciji bez ikakvih tekućih troškova.
3. SEO dobija više klikova nego PPC
Iako se PPC oglasi pojavljuju iznad organskog rangiranja, 71,33% pretraga rezultira klikom na organski rezultat na prvoj stranici.
Teško je reći zašto je to tako, mada je najlogičniji zaključak da korisnici veruju Google-ovom algoritmu. Oni znaju koja mesta oglašivači plaćaju i biraju da umesto toga posete stranice za koje je pretraživač odredio da su najbolje. Naravno, ovo je samo nagađanje.
Ali bez obzira na razloge koji stoje iza toga, činjenica je da većina klikova za bilo koju pretragu ide na organski rezultat.
4. SEO pomaže PR-u
Iako SEO i PR mogu izgledati kao potpuno odvojene marketinške strategije, možete ih koristiti zajedno da biste maksimizirali rezultate koje vidite od svake od njih.
Najveća veza između njih dvoje leži u izgradnji linkova.
Zarada na linkovima sa renomiranih veb sajtova je glavna komponenta svake SEO strategije. To znači da je jedan od najvećih delova posla SEO stručnjaka da identifikuje mogućnosti za plasman ili pokrivanje na blogovima u industriji, novinskim publikacijama i drugim relevantnim sajtovima.
A s obzirom na to da se PR strategija vrti oko toga da istaknute publikacije i influenseri govore o vašoj kompaniji, ovo predstavlja ogromnu priliku. Kada koristite istraživanje izgradnje linkova da pronađete nove načine da svoj brend predstavite potrošačima, bićete mnogo efikasniji u distribuciji sadržaja potencijalnim kupcima i klijentima.
5. Možete ići ispred konkurencije
Danas se SEO široko smatra osnovnom komponentom svake digital marketing strategije.
U stvari, 61% marketara kaže da je poboljšanje njihovog SEO-a i poboljšanje njihovog prisustva na mreži glavni prioritet. To znači da vaši konkurenti verovatno već preduzimaju korake za uspostavljanje visokog ranga u rezultatima pretrage.
A sa sopstvenom strategijom SEO-a, možete da idete u korak sa — i u idealnom slučaju, napredujete — da biste ostali konkurentni u svojoj industriji.
Ukoliko niste sigurni da li sami možete da odradite optimiazaciju sajta, naše SEO usluge vam stoje na raspolaganju. Zakažite besplatan sastanak i mi ćemo vam predložiti SEO strategiju koja će vam pomoći da zaobiđete konkurenciju.
2 saveta za povećanje organskog saobraćaja pomoću SEO-a
Kada je u pitanju povećanje organskog saobraćaja, rangiranje nije jedina stvar koju treba uzeti u obzir. Evo dva saveta koja možete da koristite da povećate nivo saobraćaja – bez potrebe da menjate svoje rangiranje.
1. Potražite načine da povećate svoju stopu učestalosti klikova
Uopšteno govoreći, prvih nekoliko rezultata na stranici će zaraditi većinu klikova. Ali to nije uvek slučaj. A ako možete da pronađete načine da privučete više klikova čak i kada se vaše stranice rangiraju niže nego što biste želeli u rezultatima pretrage, možete povećati promet bez prestizanja konkurencije.
Prvo koristite Google Search Console da biste identifikovali stranice sa posebno visokim CTR-ovima. Zatim odredite šta dobro radite sa oznakama naslova i meta opisima za te stranice — i prilagodite ostale stranice u skladu sa tim.
2. Potražite načine da “zaradite” Featured Snippets
U jednoj Hubspot studiji, stranice koje se pojavljuju u Featured Snippets su udvostručile stopu učestalosti klikova u odnosu na stranice koje se pojavljuju kao redovni rezultati. Dakle, ako ste u mogućnosti da zaradite mesto u Featured Snippets, možete da povećate svoje stope učestalosti klikova bez potrebe da se penjete u redovnom organskom rangiranju.
A s obzirom na to da 70% isečaka dolazi iz rezultata koji nisu rangirani na prvoj poziciji, ovo je odličan način da se poveća broj klikova — i potencijalno čak i više klikova od najboljeg rezultata.
Zaključak
Danas je SEO suštinski deo svake marketinške strategije. Dakle, da odgovorimo na pitanje „šta je SEO u marketingu?“, najjednostavnije objašnjenje je da je to najbolji način da poboljšate svoju vidljivost na mreži i doprete do potrošača dok aktivno traže informacije.
Takođe predstavlja mnoštvo prednosti koje nijedna druga taktika digitalnog marketinga ne može da ponudi. Za mnoge marketare, najveća prednost je to što im omogućava da zarade nove kupce bez plaćanja oglasnog prostora. Za druge, organski rezultati zarađuju još više klikova i pažnje od oglasa.
Osim toga, prava strategija vam takođe može pomoći da poboljšate PR vašeg brenda i da napredujete u odnosu na konkurenciju. A s obzirom na sve ove jasne prednosti, nema razloga da ne optimizujete svoj veb sajt.