Bilo da se bavite internet prodajom ili pružate usluge digitalnog marketinga, sigurno ste bar jednom čuli za ozloglašeni pojam koji svim poslovnim Instagram profilima uliva strah u kosti – Instagram Shadow ban!
Svakog dana u toku prepodneva izdvojim 15-20 minuta da obiđem Facebook grupe i prelistam LinkedIn. Na taj način sam uvek u toku sa aktuelnostima i mogu da pratim kakve se sve zavrzlame dešavaju u našem, digitalnom, svetu i sa kakvim se sve problema suočavaju moje kolege – realno, iz tih situacija možemo svašta da naučimo..
U prethodnih godinu dana se smenio bezbroj tema. Deaktivirani nalozi, problemi sa oglasima, gubljenje logina, hakovanje naloga i padanje sajtova samo su delić velikih prepiski i žučnih komentara pisanih do kasno u noć, međutim, jedna tema se konstatno vraćala i posebno mi je skrenula pažnju – šta taj shadow ban više hoće od svih tih silnih ljudi i zašto mi muči kolege?
Šta je zapravo Instagram shadow ban?
Instagram shadow ban je termin koji se koristi kada objave sa profila prestanu da se prikazuju drugim korisnicima u feedu, heštegovima, explore-u ili story-u. Da budem precizniji, ˝shadow ban˝ zapravo predstavlja sankciju od strane algoritma koja je kod nas stigla zasluženo. Nezavisno od toga da li nas korisnici prate ili ne, ovaj tip kazne direktno utiče na naše impresije, što sa sobom povlači pad dometa (reacha) i, na kraju, pad ukupne interakcije na našim objavama.
Zanimljiva je činjenica da Shadow ban kao termin nigde nije pomenut od strane Facebook ili Instagram platforme. Ovaj naziv za kaznu je nastao tako što su korisnici krenuli da ga koriste, a do danas se nijedna platforma nije oglasila po pitanju njegovog postojanja.
Šta si skrivio da dobiješ Instagram shadow ban?
Legenda kaže da je jedan influenser radio sve ono što se od njega očekivalo, bio vredan, uzoran korisnik koji je svakog dana svojim pratiocima pružao kvalitetan sadržaj. Jednog dana, onako niotkuda, došao je shadow ban i prebio mu profil do te mere da ga više od 70% pratilaca nikada nije videlo. Nakon toga mu je tražio reket u vidu promocije objava kako ga ne bi više dirao.
Ključna reč u ovoj mojoj Instagram bajci, sa ružnim krajem do duše, je svakako ˝legenda kaže˝. Iskreno, za 6 godina koliko se bavim digitalom, još uvek nisam video primer osobe kojoj se ovo desilo, a da je radila sve kako treba.
ZAPAMTITE: Instagramu nije u interesu da vam smanji reach kako bi od vas zaradio. Nasuprot, ukoliko je vaš sadržaj dobar i vi ste razlog tome što se korisnici zadržavaju na platformi, Instagram će da vas gotivi i pružiće vam bolje rezultate. Vaša uloga je da okupite ljude koji će duže da skrolaju, a njima će da se plasiraju oglasi koje platforma prodaje oglašivačima.
Da još jednom utvrdimo – shadow ban ne dolazi onda kada Instagram hoće da te reketira za oglase.
Evo zbog čega se zaista dobija shadow ban:
- Objavljivanje sadržaja koji je podložan autorskim pravima
- Objavljivanje sadržaja koji nije dozvoljeno objavljivati
- Povezivanje profila sa nedozvoljenim/neodobrenim alatima
- Spamovanje
- Follow/unfollow aktivnosti
- Kupovina lajkova i pratilaca
Naučite sve što trebate da znate o promovisanju i prodaji putem društvenih mreža – prijavite se za mentorski program sada klikom ovde!
Isprati update i nema zime
Iako je shadow ban jedan od najvećih Instagram mitova, padanje reach-a na pomenutoj platformi je i te kako prisutno, ali nije zbog onoga što većina misli da je u pitanju. Dakle, kao što sam gore već pomenuo, reach vam neće pasti zato što je IG odlučio da se obogati na vama, već zato što na snagu stupi neki novi update.
Ukoliko niste ispratili poslednje novosti na Instagramu, bacite pogled na moj blog u kom sam naveo 11 Instagram trendova za 2022. godinu.
Moramo da budemo svesni činjenice da je Instagram aplikacija kao i svaka druga koju koristimo, a aplikacija je sama po sebi živa stvar, podložna promenama. Timovi programera, UI i UX dizajnera svakodnevno rade sa ciljem da nam vreme na ovoj platformi učini kvalitetnijim, zato je važno da svi ljudi koji Instagram koriste u svrhe biznisa budu u toku sa dešavanjima i testiraju nove opcije.
Setite se šta je bilo kada se pojavio IGTV – svi koji su ga koristili su imali nezapamćene video preglede. Ista priča se desila i kada se pojavio story, a trenutno se dešava sa REELS-om. Profili bukvalno rastu kvasac zbog reels videa, jer FB planira da uđe u ozbiljnu trku sa TikTok platformom.
I za kraj, želim da brzinski rezimiram ono o čemu sam pisao u večerašnjem blogu:
- Instagram shadow ban postoji ali nije ono što svi misle
- Ban se dobija samo kada se krše pravila korišćenja
- Platforma ne želi da ti iznudi novac
- Tajna uspešnog insta profila leži u kvalitetnom sadržaju
- Reach se menja promenom update-a, zato prati novosti
- Koristi najnovije opcije jer tad Instagram časti
Pronađite mnogo korisnih saveta na mom Instagram profilu! Zapratite @djordje.banjai i pokupite znanje potpuno besplatno: