Instagram trendovi u 2021. – kako do povećanja prodaje?

Saznaj šta nas sve očekuje u 2021. godini i koji je najbolji način da se iskoriste mogućnosti koje nam instagram pruža u ovoj godini.

Tabela sadržaja

Iako je 2020. donela zaista velik broj neprilika u svim krajevima sveta, moramo joj priznati da je bila je neverovatno dobra za razvoj internet poslovanja, posebno na našim prostorima. Ono što je svakako činjenica, jeste da su prilike u 2020. godini uticale na razvoj svesti o internet poslovanju i mnoge korisnike doveli na instagram sa jednim ciljem – da prodaju  i spasu svoje biznise.

Sada, kada je konačno stigla 2021. godina koju smo jedva dočekali, postavljaju ona dva klasična januraska pitanja:

  • šta smo uradili u prethodnoj godini?
  • a šta ćemo uraditi u ovoj?

Odgovor na prvo pitanje, realno, nije ni važan, jer povratka nema i šta je tu je (iako je meni prošla godina u poslovnim smislu bila možda čak i najbolja godina do sada). Ono na šta trebamo da se fokusiramo je period koji je pred nama, i njemu trebamo pristupiti strateški.

Kada je reč o instagramu, apdejti su doneli velike promene na platformi koja sve više teži da se orijentiše ka biznisu i postane prava mašinerija za pravljenje novca preduzetnicima.

Ukratko ćemo preći šta je sve korisno i važno Instagram uveo u poslednjih 12 meseci:

  • reels
  • instagram shop
  • messanger i DM su spojeni u 1 platformu
  • povećanje dužine trajanja live uključenja
  • pinovanje komentara
  • instagram guids (vodič)
  • DM stiže na
  • FAQ
  • stigao je Music u Srbiju

Dakle, iz ovog spiska se može zaključiti samo jedno – IG ekipa je odlučila da podiže igru na viši nivo!

No, sada kada znamo šta sve novo možemo da koristimo na ovoj vrhunskoj platformi, vreme je da se fokusiramo na 2021. i iz Instagrama izvučemo maksimum.

Instagram trendovi koji nas očekuju u 2021.

1. Instagram shop

Na osnovu svih apdejtova koji su se desili u periodu od maja do decembra 2020. godine možemo zaključiti da se instagram fokusirao na zadržavanje korisnika unutar platforme. Poznato je da na našim prostorima trgovina putem društvenih mreža počinje onom poznatom rečenicom ˝cena u DM˝ ali to nije zaustavljalo ozbiljne ecommerce biznise da ovaj kanal koriste kao medium između kupaca i njihovog sajta (prave web prodavnice).

Zato je prva stavka na koju moramo da obratimo pažnju upravo Instagram shop. Sada kupci na instagramu mogu neometano kupovati i imati uvid cene, opis proizvoda i na instagramu se ponašati kao u pravom malom web shopu, dok je biznisima omogućeno da na brz i jednostavan način na svoj profil implementiraju čitavu prodavnicu koja im se nalazi na sajtu.

Pored instant kupovine, prednost instagram prodavnica leži u tome što sada profili neće morati da zatrpavaju svoj feed besomučnim slikama proizvoda veće moći da se fokusiraju na kreiranje vrhunske content strategije.

Polaznici mog mentorskog programa razbijaju content strategiju već nakon našeg drugog susreta. Budi i ti deo naše kvalitetne i preduzmiljive ekipe!

2. Reels

Ako breg neće muhamedu, muhamed će bregu! Ovaj scenario smo već videli sa Snapchat-om, a sada ga gledamo i sa TikTok-om – Fejs je odlučo da spusti šapu i na taj deo tržišta.

Prednost Reels sekcije na instagramu je, osim što je ceo koncept prekopiran sa TikTok-a, to što strenutno brojevi pregleda, impresija i dometa na svim Reels videima izuvaju.

Poznato je da instagram algoritam uvek favorizuje nove opcije i da su one najbrži i najefikasniji put do organskog rasta profila, međutim, mnogo nas je previdelo jedan detalj – da Instagram mora da parira TikToku. Upravo zato, korišćenjem Reelsa dobijaju se veći rezultati od očekivanih i zato procenjujem da će u svakoj insta growth strategiji reels sadržaj biti neophodan.

3. Carousel post

Kada je 2019. instagram omogućio se u carousel stavlja do 10 fotografija, nisam mogao da slutim da će kreatori to iskoristiti na ovako dobar način. U međuvremenu sam i ja postao jedan od tih kreatora i upoznao se svim mogućnostima koje ovaj tip sadržaja pruža.

Ukratko, carousel je tu i dokle god radi dobar posao neće ići nigde. Korisnici su uvek u ptrazi za sadrzajem koji ce im biti od koristi, zbog toga je potrebno da im se takav sadrzaj i ponudi.

Templates vector created by pikisuperstar – www.freepik.com

Ako sam nešto naučio do sada, kroz kreiranje preko 200 carousel objava, to je da je ovo jedan od najboljih načina za plasiranje proizvoda ili usluga na instagramu i da ga maksimalno treba iskoristiti.

Nauči kako da kreiraš dobar sadržaj za instagram iako nisi grafički dizajner – ja nisam dizajner i uspeo sam u tome. Klikni ovde više informacija.

FAQ

Šta je reels?

Reels je pandan platforme koja se zove TikTok. Odgovor Facebooka na jednu od najbrže rastućih društvenih mreža u istoriji. Reels je integrisan u okviru Instagram platforme, a trenutno ga ima preko 90% korisnika koji koriste instagram. 10% još uvek nije dobio jer su im profili u test fazi.

Kakva vrsta sadržaja najbolje prolazi?

U 2021. se očekuje da će carousel objave biti najbolje za dobijanje poverenja korisnika.

Reels je tu da profili budu viralni i dođu do šire populacije.

Story objave su tu za prodaju i povezivanje sa publikom. Uz adekvatne story objave i plan aktivnosti drastično se povećava i prodaja na instagramu.

Kakav sadržaj utiče na prodaju u 2021. ?

Kao i u 2020. godini, najviše će biti isplativ sadržaj edukativnog tipa koji deli vrednost korisnicima. Dobar je za dobijanje poverenja, a poverenje je u prodaju najvažniji faktor.

Sam format objave je manje bitan, ali je suština važna upravo zbog gore pomenutih stavki.

Autor

STRUČNJAK ZA DIGITALNI MARKETING

Digitalnim marketingom se bavim više od 6 godina i u svojoj dosadašnjoj karijeri sam imao prilike da radim sa nekim od vodećih regionalnih i međunarodnih, korporativnih klijenata.