Plaćeno oglavašavanje i organsko oglašavanje su najbolji zajedno – a evo i zašto

Tabela sadržaja

Kad god pričate sa nekim marketarom, prvo pitanje koje će ti marketar postaviti je “koji su marketing ciljevi u ovoj godini?”. Ako ste rekli: svest o brendu, akvizicija, konverzije i zadržavanje kupaca — imate mnogo toga o čemu je potrebno da razmišljate i na čemu treba da radite (kao većina marketinških stručnjaka). Srećom, sve ih možete postići pomoću društvenih mreža. Kako?

Vaše plaćene i organske aktivnosti moraju biti integrisane kako bi postigli optimalne i pozitivne rezultate. Izvući ćete više od društvenih mreža spajanjem ove dve strategije, a evo i pet razloga koji dokazuju zašto je plaćeno i organsko oglašavanje najbolje raditi zajedno.

1. Plaćeni i organski društveni mediji imaju različite ciljeve

Iako plaćeni i organski sadržaj igraju različite uloge u samoj strategiji na društvenim mrežama, oni su podjednako važni. 

Organski postovi vam pomažu da izgradite prisustvo i otvorite vrata za interakciju sa potencijalnim i postojećim klijentima. To nam najviše služi u izgradnji odnosa sa potencijalnim kupcima i za zagrevanje pre same kupovine. Ovde ćete se fokusirati na povećanje angažovanja i zadovoljstva kupaca, kao i na jačanje uspostavljenih odnosa. 

Plaćeno oglašavanje na društvenim mrežama je, međutim, idealno za podizanje svesti o brendu, dosezanje do nove publike, povećanje konverzija i povećanje prodaje, zbog čega često vidite oglase koji promovišu nove brendove, proizvode, ponude i događaje. I jedni i drugi doprinose dolasku kupaca na svoje jedinstvene načine – a svi gore navedeni ciljevi su deo svake dobre društvene strategije – tako da bi zanemarivanje bilo kojeg drugog bila greška. 

2. Organski domet je u opadanju

Većina društvenih mreža se tokom vremena bavila svojim algoritmima, čineći organski doseg sve izazovnijim za brendove. Da budemo iskreni, organski domet danas je skoro ništa na svim društvenim mrežama osim na LinkedIn-u i TikToku.

Ako želite da dosegnete novu, veću publiku, oglašavanje je u većini slučajeva neophodno, posebno ako su vaše platforme Facebook ili Instagram. 

Takođe, to znači da sa naprednim mogućnostima ciljanja koje nude mnoge mreže, potencijal za doseg oglasa je veći nego ikad. Ipak, kao što sam gore pomenuo, postoje načini kako da promovišete svoje profile organski i time unapredite poslovanje.

Na LinkedIn-u, na primer, kompanije koje objavljuju svake nedelje vide 2 puta veće angažovanje, a kompanije koje objavljuju svakodnevno dobijaju još veću privlačnost.

Međutim, nije dovoljno samo objavljivati makar šta, već je neophodno fokusirati se na kvalitet vašeg sadržaja, tačnije da on vašoj publici pruža neku određenu vrstu vrednosti. Jedino ćete tako biti 100% sigurni da ćete imati zajednicu koja je angažovana oko vašeg brenda.

3. Organski rezultati mogu uticati na odluke o plaćenom oglašavanju

Vaši organski postovi mogu pomoći u informisanju o tome kako treba da se oglašavate na svakoj platformi. Da, zapravo je toliko jednostavno.

Ovde je samo bitno ispratite organske rezultate. Pratite stvari kao što su posetioci stranice i kako su vas pronašli, vaš najzanimljiviji sadržaj i kako je publika reagovala na različite tipove sadržaja, demografske informacije poput godina i lokacije vaši još mnogo toga.

Ovi uvidi vam mogu reći koji sadržaj da promovišete, koga da ciljate i koje formate oglasa da odaberete u okviru svake platforme da biste generisali najbolje rezultate.

Nakon ovoga sve što treba da radite je samo da pratite rezultate i pokušate da pronađete šta je najbolja opcija za vaše prodajne kanale, odnosno za njihovu promociju.

4. Marketari koji integrišu u svoju strategiju miks organskog i plaćenog marketinga su osigurali povrat investicije (ROI)

Prema različitim izveštajima koje sam pročitao, preko 35% biznisa širom sveta je u svoje strategije integrisalo kako plaćen, tako i organski marketing i time osiguralo svoje prihode.

Zbog čega je ovo bitno?

Ovakvim planiranjem i jasnim uvidom u marketing aktivnosti bez puno poteškoća svaki marketar, ili vlasnik biznisa može unapred da planira svoje aktivnosti. Do drastičnih promena na platformama se ne dolazi često, a sa dobro isplaniram budžetima i organizacijom svakog meseca možete očekivati optimalan ROI, a uz dobro postavljenu strategiju i potencijal za skaliranje prodaje.

Dakle, kombinacija ova 2 načina promocije proizvoda i usluga je odlična kako bi mogli da pripremate optimalnu strategiju koja će kasnije vašem biznisu donositi efikasne rezultate.

5. Moć društvenih mreža je veća nego što zapravo deluje

Čak i onda kada kompanija ima već precizno određenu i integrisanu miks strategiju plaćenog i organskog marketina na društvenim mrežama, uvek postoji jedan faktor iznenađenja.

A to je na koje sve sektore će njihove marketing aktivnosti učestvovati.

Činjenica je da ne možemo uvek da predvidimo sve unapred, pa se tako često dešava da neke kampanje prođu slabije od očekivanog, a da će neke kampanje da eksplodiraju i postanu viralne. Tako se jako lako desi da jedan običan TikTok video koji smo spremali za korporativnog klijenta uđe u viral, eksplodira a samim tim, njima eksplodira telefon od količine notifikacija sa upitima – i to bez i jednog uloženog dinara, potpuno organski.

A ako vas zanima šta smo radili sa onima koji su posetili klijentov sajt a nisu kupili ništa? Aktivirali smo facebook retargeting oglase i google display remarketing i povećali mu broj prodaja za još 30% u roku od 7 dana.

Dakle, veoma jednostavno – miks organskog i plaćenog marketinga zaista RADI POSAO!

Sve u svemu, plaćene i organske kampanje se dopunjuju kako bi postigle optimalne rezultate, tako da brendovi koji ne kombinuju ove strategije rizikuju da propuste nove klijente, generisanje potencijalnih klijenata i konverzije.

Ukoliko se bavite B2C prodajom, moj tim i ja vam možemo pomoći oko miksa organskog i plaćenog oglašavanja za Instagram, Facebook ili TikTok, a ukoliko je tvoj biznis okrenut B2B poslovanju, tu smo da unapredimo vaš marketing uz pomoć LinkedIn-a.

Javite nam se i uradićemo vam besplatnu analizu aktivnosti i procenu cene za vaš biznis.

Autor

STRUČNJAK ZA DIGITALNI MARKETING

Digitalnim marketingom se bavim više od 6 godina i u svojoj dosadašnjoj karijeri sam imao prilike da radim sa nekim od vodećih regionalnih i međunarodnih, korporativnih klijenata.