Nakon što je u decembru najavnjena nova opcija na Instagram platformi, sada je pokrenuta opciju hronološkog feed-a bez algoritama za sve korisnike. Samim tim pojavila se opcija uz pomoću koje ćete birati šta možete da vidite na fidu:
- Favoriti – Ovo prikazuje najnovije postove sa naloga koje ste dodali na listu „Omiljeni“. Možete dodati do 50 naloga kao omiljene, pomažući da se daju prioritet ažuriranjima ovih korisnika. Time ćete bolje upravljati sadržajem koji želite da vidite i zapravo će vam se prikazivati samo ono što vas istinski zanima.
- Praćenje – Ovo vam prikazuje postove sa svih naloga koje pratite u aplikaciji, prema redovnom Instagram feedu.
Dodatna stvar koja je važna je ta da novi feed-ovi će vam prikazivati postove hronološkim redosledom, kako se objavljuju.
Nema više ometanja algoritama – kao instagram koji smo koristili do 2016. Godine i instagram u kom smo svi zaista uživali.
Kako će zapravo funkcionisati instagramov algoritam sada?
Ipak, ono što je možda mana ovih fidova je da ni jednu od dve opcije ne možemo podesiti kao podrazumevanu, već ćemo uvek morati da biramo šta želimo da gledamo kada uđemo u samu aplikaciju, ali s obzirom na benefit koje nam novi apdjeti donose, mislim da će ovo biti najmanji problem.
Ipak, veruje se da korisnici ovo neće često činiti i da ljudi neće koristi favorite – verovatno samo zato što je strelica nedovoljno vidljiva, predaleko od palca i ono najvažnije – ljudima će trebati puno vremena da se naviknu na to.
Značaj vraćanja hronološkog sortiranja objava u fidu su prepoznali mnogi, a ovo je instagramom tim izjavio prilikom objavljivanja da će se ta opcija vratiti:
„Kada smo prvi put pokrenuli 2010. godine, Instagram je bio jedan tok fotografija u hronološkom redu. Ali kako se sve više ljudi pridruživalo i više delilo, većini ljudi je postalo nemoguće da vidi sve, a kamoli sve objave do kojih im je stalo. Do 2016. godine, ljudima je nedostajalo 70% svih svojih postova u feed-u, uključujući skoro polovinu postova iz njihovih bliskih veza. Zato smo razvili i uveli feed koji je rangirao postove na osnovu onoga do čega vam je najviše stalo.”
Dakle, Instagram ima koristi od postojanja algoritma, ali i korisnici imaju koristi od toga da koriste ove podatke. To je barem delimično razlog zašto vam Instagram ne daje način da zaključate alternativni prikaz feed-a kao svoju trajnu preferenciju, jer je bolje da se pridržavate algoritma, poboljšavajući vreme provedeno u aplikaciji i vaše zadovoljstvo. Čak i ako to ne shvatate. Zbog toga je ovo više sredstvo za smirivanje korisnika nego za pružanje rešenja kao takvog.
Meta je to isto uradila na Facebook-u, dodajući mogućnost prelaska na „Nedavni“ feed u vašim podešavanjima i u stream-u.
To čini da se korisnici osećaju više pod kontrolom, kao da imaju opciju da pređu na feed bez algoritama ako žele.
Ali većina ljudi to ne koristi. Jer zaista, kome može smetati da pritisne prekidač svaki put kada se prijavi, posebno kada, kako Instagram primećuje, na kraju počnu da propuštaju ažuriranja jer algoritam više ne ističe najrelevantnije postove u stream-u? Ali sada imate opciju, koja će biti muzika za uši mnogih korisnika Instagrama koji su to tražili u odeljku za komentare godinama.
Ima li Instagramu spasa?
I da se razumemo, ovo verovatno neće instagram ponovo učiniti sjajnim. Činjenica jeste da se publika menja, korisnici migriraju na druge platforme, TikTok je ogromna pretnja za sve društvene mreže.
Pored toga, sam instagram feed više nije glavna površina za angažman korisnika. Korisnici daleko više gledaju reels i story zbog samog koncepta i formata, pa je u skladu sa time bitno fokusirati se na to.
I na kraju, kada izvučem zaključak – nove opcije na instagram feedu su strava. Takođe, sama činjenica da je instagram isključio mogućnost da će algoritam da ti se meša u svakom skrolovanju je super, jer korisnicima pruža određenu vrstu sigurnosti da će videti najnoviji sadržaj, a ne nešto što su videli pre nekoliko dana i instagram misli da trebaju opet to da vide.
Međutim, da li je instagram feed mesto gde treba da budete najaktivniji za promociju vaših biznisa? Nikako. Ako ste još uvek aktivni na instagramu, Reels i Story su plasmani koji vas interesuju i sadržaj je potrebno osmisliti za ove površine za prikazivanje vašeg sadržaja.