Sve češće se susrećem sa izjavama kako je reklamiranje na facebooku neisplativo, kako facebook niko ne koristi, kako je to bacanje novca u vetar i kako su svi na instagramu (naravno ima toga još ali je ovo najčešće). Ukoliko imaš takav stav, i ovde si došao da potvrdiš svoju teoriju, moraću da te razočaram i kažem ti da nažalost nisi u pravu.
Iako naizgled deluje kao da ih nema puno, facebook trenutno broji 2.89 milijarde aktivnih korisnika, što je za skoro 2 milijarde više od korisnika na instagramu.
Ako i dalje misliš da je reklamiranje na facebooku neisplativo, idi skuvaj kafu, uvali se u fotelju i nastavi da čitaš, jer sam siguran da ćeš razumeti ogroman potencijal koji se krije iza predvodnika revolucije društvenih mreža.
Kako promovisati stranicu na facebooku?
Svima je dobro poznata činjenica da su organski rezultati na facebook stranicama gotovo pa jednaki nuli, tako da se sada na to neću fokusirati, već fokus ostavljam plaćenom oglašavanju za koje čvrsto verujem da, ukoliko se radi na adekvatan način, može da ostvari vrhunske rezultate.
Kada je reč promociji same facebook stranice ili sadržaja koji se na njoj nalazi, trenutno u opticaju imamo nekoliko varijacija uz pomoć kojih možemo da se oglašavamo. Opcije koje imamo na raspolaganju su:
- boost (najpoznatije marketing dugme na svetu)
- ad centar (više različitih boost opcija koje se nalaze na jednom mestu)
- Ads manager (odvojena alat u okviru business manager-a)
- Business suite (kombinacija business manager alata u kom se sve nalazi na jednom mestu)
Boost post predstavlja opciju koja nam direktno na FB stranici pruža mogućnost puštanja facebook reklame. Ovo je ujedno i najpovršniji oblik kreiranja oglasa jer je najprostiji i nudi najmanje mogućnosti prilikom kreiranja promocije. Boost dugme je ujedno i najpopularnije dugme na fejsbuku koje je, zbog svog imena, uspelo da okarakteriše čitavu jednu branšu.
„Čime se ti baviš? -Bavim se marketingom na facebooku. – Znači bustuješ objave?“
Ad centar je sekcija u okviru facebooka koja je sve mogućnosti za brzo kreiranje promocija okupila na jedno mesto. U okviru njega mogu se podešavati bustovi za facebook, instagram, povećavanje poseta na facebook stranici itd. a ideja iza ove sekcije je da korisnicima olakša podešavnaje reklama i da, kako bi im bilo lakše, izbegnu upotrebu FB Ads managera.
Ads Manager je alat u okviru FB biznis platforme koji služi za profesionalno puštanje reklama. U okviru ovog alata postoji velik broj opcija i mogućnosti za oglašavanje (plaćanje reklama po obavljenoj kupovini na sajtu, kupovina video pregleda, prikupljanje email adresa itd.) a o svemu tome pišem dalje u blogu.
Business suite je relativno nova facebook opcija i ona je tu da nam zapravo svima olakša celokupnu konfuziju i stavi sve potrebne opcije na jedno mesto. U okviru business suit alata, nalazi se sve što je potrebno jednom social media menadžeru da neometano vodi posao za klijenta, kreira i zakazuje sadržaj, prati analitiku, prikuplja sve potrebne podatke za izveštaje, upravlja FB stranicom i instagram profilu i na kraju – da pušta reklame!
Vrste reklamiranja na Facebooku
E sada kada je jasno šta su plaćene reklame, odakle se sve puštaju i da ads manager nije špansko selo, prelazimo na strukturnu raspodelu facebook reklama koja će zapravo doneti rezultate (u zavisnosti od toga kako ste postavili marketing plan naravno). Iako u ads manageru postoji mnogo ciljeva za oglašavanje, izdvojio sam 4 koja su po meni najvažnija za kreiranje kvalitetnog prodajnog levka, o čemu sam više pričao u blogu na temu internet marketinga.
Prema mom mišljenju, prilikom kreiranja dobrog fanela, potrebno je obratiti pažnju na sledeće kampanje:
- brand awareness (kampanje koje za cilj imaju podizanje nivoa svesti o brendu)
- traffic (kampanje za podizanje broja poseta na sajtu)
- engagement (kampanje za podizanje broja interakcija)
- Conversion (kampanje koje se podešavaju kada želimo da kroz oglase dođemo do određenog cilja)
Pre samog objašnjenja tipova oglasa koje sam nabrojao, neophodno je da razumeš kako reklamiranje na facebooku i podešavnaje ovih reklama zapravo funkcioniše.
Facebook oglašavanje funkcioniše po principu veštačke intelignecije i mašine koja konstantno samostlano uči i iz dana u dan je sve pametnija. To znači da FB manje-više sve zna o svojim korisnicima, a da su dobre postavke reklama tu da bi mu olakšale da lakše plasira reklame. E sad, kad je to jasno razumećemo da svaki od gore navedenih oblika reklama iza sebe ima mašinu koja tačno zna kako joj se korisnici ponašaju.
Tako će brand awareness kampanju, FB forsirati povećavanje broja reacha i impresija i gađaće ljude koji konzumiraju veliku količinu sadržaja na društvenim mrežama. Kada se podešava traffic kampanja, FB će gađati ljude koji, prema šablonu ponašanja često klikću na linkove pa postoji velika šansa da će kliknuti i na tvoj link. Engagement kampanja je tu da se prikazuje ljudima koji puno lajkuju, dele i komentarišu sadržaj, a conversion kampanja je tu pronađe ljude koji izlaze sa facebooka i završavaju neke određene aktivnosti (kupuju proizvode, daju svoj mail, dodaju proizvode u korpu itd.).
NAPOMENA: Facebook je zbog iOS 14.5 update-a izgubio mogućnost nad praćenjem velikog broja iOS korisnika i zbog toga je mašini sada mnogo teže da uči i prati korisnike. Suština je da više nije dovoljno samo podesiti conversion kampanju i čekati da kupci dođu, neophodno je detaljnije se posvetiti postavkama reklama.
Brand awareness kampanje
Kao što i samo ime kaže, brand awareness je način facebook reklamiranja koji za cilj ima da se o nekom brendu dodatno podiže svest. Ove kampanje se uglavnom rade kada je neki brend nov na tržištu i kada je potrebno da se tržište upozna sa njim. Ukoliko vaš prodajni levak počinje na instagramu ili facebooku, kroz sadržaj ili komunikaciju sa potencijalnim kupcima, ovo je odličan način da privučete nove ljude koji će se upoznavati sa vašom ponudom.
Facebooku je u fokusu da povećaju broj pregleda i dometa vaših reklama, što vam je na samom početku važno. Ovaj vid kampanja donosi najmanje opipljivih rezultata, ali je dugoročno zbog pozicioniranja i prepoznatljivosti brenda veoma ipak potreban.
Traffic kampanje
Ako smatraš da ti u ovoj godini nije potreban veb sajt, grdno se varaš. Iako je instagram marketing super, moraš da zapamtiš veoma važnu stvar – profili na društvenim mrežama nisu tvoji već su u vlasništvu gore pomenutih kompanija, koje u svakom trenutku te profile mogu da ti oduzmu. Znaš šta ne mogu da ti oduzmu? Sajt, mejlove i jaku bazu korisnika!ž
Ukoliko želiš da na svom sajtu povećaš broj poseta, onda su traffic kampanje kao vid reklamiranja na facebooku dobra odluka! Traffic kampanja može biti takođe veoma efikasna ukoliko početak tvog prodajnog levka (top of the funnel – TOF) počinje nekim dobrim blogom ili sadržajem na sajtu.
Ovaj oblik reklama takođe može biti efikasan ukoliko za cilj imaš da tvoj pixel prikuplja podatke o korisnicima koje ćeš kasnije retargetovati. I ne, ovo nije kineski a sve ću objasniti u daljem tekstu, samo srkni malo kafe i nastavi da čitaš. Sve će imati smisla obećavam 😉
Engagement kampanje
Iz nekog razloga želiš više lajkova ili pratilaca na fb stranici, engagemenet kampanje su tu da pronađu ljude koji će najverovatnije da ti pruže to zadovoljstvo. Osim ukoliko baš za cilj nemaš da prikupljaš podatke o ljudima koji su imali sa tobom neku vrstu interakcije, ne vidim poentu ovih kampanja. Ali opet, svi jure za lajkovima pa se nekako nametnulo da si i ovih reklama dotaknem.
Conversion kampanje
I evo ih! Konačno smo stigli do facebook reklama koje zapravo prave najbolje rezultate. Conversion kampanje na društvenim mrežama su tu da, uz pomoć naših finih podešavanja, kreiranja adekvatnih ciljnih grupa, dobrih kreativa (opisa i slika koji se promovišu) i algoritma koji ih pokreće na facebooku pronađu ljude koji će zapravo da ispune željenu akciju.
Čisto da bude malo jasnije – ukoliko mi kreiramo kampanje koje za cilj imaju prodaju na našem veb šopu, fb će našu reklamu da pokazuje ljudima koji prema svom šablonu ponašanja izlaze sa facebooka i kupuju stvari na sajtovima. A kako fb ovo zna? Uz pomoć pixela prikuplja podatke.
NAPOMENA: To što kreiraš conversion ads, ne znači da će fb da ti napravi milionske promete. Da bi reklame bile efikasne, one moraju da sadrže sve što im je potrebno, a kao što sam gore već napisao, to su dobar opis, dobar vizual (video ili foto), dobar poziv na akciju, sajt mora da bude dobar i funkcionalan, a korisničko iskustvo (UX) na sajtu moraja da bude kvalitetno.
Načini plaćanja Facebook reklama
Kada je reč o načinu plaćanja reklama, važno je da razumemo kako uopšte facebookov sistem naplate oglasa funkcioniše. Ali pre toga ćemo se brzinski dodirnuti kako uopšte možete da platite facebook reklame.
Naplata za oglašavanje može da se izvrši na sledeći način:
- Putem platne kartice koja može da se koristi svugde u svetu (visa, master i sl. – dina card ovde nije moguća jer je samo za plaćanja u Srbiji)
- Putem vašeg paypal naloga (skida se novac sa tog naloga)
- Pomoću fb ads kredita (ovo trenutno nije moguće kupiti, već samo dobiti od strane facebooka ili nekog njihovog partnera)
Sad kada je to jasno, možemo da se vratimo na sistem naplate i njegov način rada.
Često dobijam poruke u kojima se ljudi jave i pitaju me zašto im je fb skinuo novac 2x mesečno, da li ih neko potkrada i da li su im nalozi hakovani? Ukoliko puštaš reklame i to je tvoja realna potrošnja, nije ti nalog hakovan, facebook samo skida novac zbog svojih bezbednosnih mehanizama, kako mu ne bi ostao kratak za potrošen iznos.
Naplata reklamiranja na facebooku (i instagramu, sve je to ista firma) funkcioniše na načina:
- Prema finansijskom limitu za koji tvoj reklamni nalog (ad account) može biti zadužen
- Po datumskim rokovima
Zašto je to tako? Ukoliko napraviš nov ad account, FB ti neće odmah dozvoliti da puštaš reklame u visokim iznosima iz nekoliko razloga, kao što su bezbednost korisnika, zloupotreba reklama, očuvanje novca oglašivača (ukoliko dođe do hakovanja) i na kraju isplativnost same platforme koja ti pruža mogućnost oglašavanja – jer nije fora da puštaš reklame od 01. do 25. u mesecu, potrošiš 10.000$ i ostaneš im kratak za tu kintu.
Zbog toga je facebook uveo pravilo skidanja novca prema finansijskom limitu koji taj ad account ima da potroši pre nego što se novac povuče sa računa iz banke. Kada je novi ad acc u pitanju, limit je 2$, nakon što se toliko potroši, FB povlači naplatu. Taj limit se posle nekoliko naplata povećava na 5$, pa na 25$, 50$, 75$, 125$, 175$, 250$ itd. A zašto ovako?
Ovo je način da FB vidi da ste redovni oglašivači, planirate da redovno trošite novac za oglašavanje i ono najbitnije, da ste pouzdani jer uvek mogu da povuku potreban novac. Što više novca trošite na facebook reklamiranje i što vam FB češće neometano povlači novac sa računa, ovaj limit će vam se podizati. Napominjem da je ovde veoma važno da na računu uvek imate dovoljno sredstava jer u suprotnom može doći do problema sa vašim nalozima.
Kada se limiti na tvom reklamnom nalogu podignu do te mere da na mesečnom nivou ne možeš toliko da potrošiš (npr. limit ti je $750 a ti mesečno smanjiš potrošnju na $500) tada fb neće čekati da ti potrošiš ceo iznos za koji možeš da se zadužiš već će odrediti datum u kom će ti skidati novac sa računa. Npr. svakog 25. u mesecu FB skida novac za koji si ga zadužio u periodu od 30 dana.
Takođe, ukoliko ti FB zbog limita skine novac sa računa 7. u mesecu, 25. će ti svakako naplatiti koliko je potrošeno u periodu od 7. do 25., tako da zbog ovoga može da se desi da ti FB naplati reklamu 2x u periodu od 30 dana.
Šta je Facebook Ads manager ?
Ukratko, ads manager je alat u okviru platforme koji koji služi za kreiranje i upravljanje reklamama na facebooku. Unutar njega možeš kreirati sve reklame, videti kako će one izgledati, upravljati njima, raditi potrebne izmene i ono što je najvažnije – imaš mogućnost da pratiš rezultate i analiziraš da li tvoje reklame zapravo rade posao.
Međutim, iako je svim korisnicima dostupan, Ads manager sam po sebi nije čarobni štapić već je samo alat koji će pomoći da uz dobra podešavanja reklame budu isplative.
A pre kreiranja same strukture reklama, potrebnoje definišemo zašto kreiramo reklamu, koji su ciljevi iza nje, a zatim da kreiramo i prodajnu strategiju kako bi sve te reklame koje kreiramo imale smisla.
Struktura jedne facebook kampanja izgleda ovako:
Facebook kampanja (ads campaign) / Skup reklama (ad set) / Pojedinačne reklame koje se kreiraju (ads).
1. korak – definisanje cilja i kreiranje kampanje
Kao što sam gore pomenuo, pre nego što odlučiš da polivaš novac po fejsu i instagramu, bitno je da definišeš zašto to radiš. Šta je to što želiš da postigneš svojom reklamom, a zatim da razmisliš koji oblik reklame je najbolji da se ostvari taj cilj. Veruj mi, samo bustovanje ti neće doneti prodaju koju strateški prisutp hoće.
I znam, sada će se javiti ekipa koja samo bustuje i rećiće „ne filozofiraj, evo ja radim tako godinama i šta mi fail“. Tako je, ne fali ti ništa, osim onoga što si propustio jer bi ti strateški pristup doneo daleko više od površnog. I ovim ne kažem da površno reklamiranje ne donosi rezultate, nekome će i to raditi posao, ali je suština u tome da boljim pristupom lakše dolazimo i do boljih rezultata.
2. korak – napravite skup različitih reklama radi boljeg testiranja
Kada se pripremaju reklamne kampanje, važno je da nemamo samo jednu kreativu u koju ćemo se uzdati. Suštna toga je da pre nego što puštamo bilo kakvu reklmanu kampanju, mi ne znamo kako će korisnici reagovati kada vide naše oglase. Upravo iz tog razloga je neophodno da uvek imamo nekoliko varijacja na temu, pustimo sve da radi i onda pratimo šta nam donosi rezultate a šta ne.
Oni oglasi koji nam ne donose rezultate će biti ugašeni, dok će oni koji nam prave profit ostati da rade, dobiće veći budžet a ako ispostave kao dovoljno isplativi, mogu se čak i skalirati.
Facebook boost ili Facebook Ads Manager?
Kada je reklamiranje na facebooku u pitanju, uvek dolazi do konflikta Boost post protv oglasa iz Ads Managera.
Ukoliko ste novi na platformi, nemate iskustva u oglašavanju niti dovoljno novca da angažujete nekoga ko je stručan da to radi uslužno za vas, boost post je dugme koje će vam pomoći da vaše objave vidi veći broj ljudi. Iako nije efikasno koliko i napredno podešavanje kampanja iz ads managera, kada ste primorani bolje je i tako raditi nego nikako. U ovom slučaju vas toplo savetujem da istražite malo temu targetovanja, kreiranja ciljnih grupa i kod nekih mojih kolega ili mene kupite edukaciju uz koju ćete naučiti ono što je potrebno da za početak radite što preciznije.
Sve što je važno za targetiranje i kreiranje adekvatnih ciljnih grupa sam opisao u svom ebook-u.
U bilo kom drugom slučaju, savetujem te da se posvetiš naprednom podešavanju oglasa i isprobaš sve mogućnosti koje ti facebook reklamiranje pruža. Boost post je tek zagrebana površina mogućnosti njihovog servisa za reklame, tako da nemoj da razmišljaš nego se fokusiraj na ovo i unapredi svoje poslovanje.
Ukoliko tražiš pouzdane saradnike za vođenje facebook reklama na pravom si mestu. Moj tim stručnjaka i ja vodimo facebook marketing kampanje na društvenim mrežama za klijente iz svih krajeva sveta. Pošalji nam upit, možda je upravo naš pristup dobar fit za tvoj biznis!
Šta se sve može reklamirati na Facebook-u?
Kada se postavlja pitanje šta sve može da se reklamira na Facebook-u, odgovor je veoma jednostavan – samo treba istražiti spisak stvari koji ne smeju da se oglašavaju! Sve ostalo možete promovisati bez ikakvih problema.
1. Proizvodi od duvana – cigarete, tompusi, nargila itd.
2. Prodaja oružja, municije i eksploziva
3. Politički i religijski sadržaj – ovo je ograničeno i za to je potrebna posebna dozvola
4. Opremu za prisluškivanje, špijuniranje i praćenje – ovde se ne podrazumeva video nadzor za kućnu bezbednost
5. Falsifikovanu, neautentičnu robu – nažalost markiranu robu koju uvoziš iz turske ne možeš da sponzorišeš. Dakle firmirane patike, majice, parfeme koji nisu legano uvezeni i koji se ne prodaju legalno ne smeju ni da se sponzorišu (pa čak i da je roba originalna).
6. Izrada i prodaja lažnih dokumenata
7. Proizvodi za odrasle i bilo koji tip seksualnih usluga
8. Promocija prodaje po izvršnom postupku – kuće, automobili i sl. koji su zaplenjeni od strane javnih izvršilaca.
9. Alkohol – kada je reč o Srbiji, ovde je npr. dozvoljeno oglašavati pivo uz napomenu zabrane konzumacije za maloletne i podešavanje kampanje da se prikazuje 21+ publici.
10. Prodaja ljudskih organa (ovo je nekako logično)
11. Kanabis (i ovo je, s obzirom da ovde nije ni legalan)
12. Promocija sajtova za upoznavanje
13. Promocija uslužnih polaganja ispita i testova droge
14. Maske za lice
16. Kazino i klađenje – ovo je ograničeno i za ovo su potrebne određene dozvole
17. Usluge hakovanja
18. Promocija ilegalnog unapređivanja automobila kao i prodaja ilegalnih delova. Prodaja automobila tako
19. Lutrija, nagradne igre i darivanje
20. Mrežni marketing – multi-level marketing
21. Lekovi i suplementi koji se kupuju bez recepta – ovo je ograničeno i za ovo treba posebna dozvola
22. Pozajmice, usluge zelenašenja – kod banaka i kredita je ovo ograničeno i treba posebna dozvola
23. Lične pozajmice
24. Onlajn apoteke – ovo je ograničeno i za ovo treba posebna dozvola
25. Politika i političke kampanje – ovo je ograničeno i za ovo treba posebna dozvola
26. Lekovi koji se izdaju sa receptom
27. Bilo kakav oblik narkotika
28. Usluge rehabilitacije i odvikavanja od bolesti zavisti
29. Usluge koje utiču na reproduktivno zdravlje
30. Špijunaža ili usluge vezane za špijunažu i praćenje
31. Promocija medicinskih usluga sa fotografijama pre i posle
32. Promocja određenih delova tela (npr. ukoliko ste fitnes trener ne smete samo da promovišete trbušnjake, već mora da se vidi celo telo)
32. Promocja nezdravih dijeta koje utiču na zdravlje – npr kreiranje reklama koje utiču na psihu potencijalnih kupaca.
33. Pokazivanje previše kože na reklamama itd.
Ovaj spisak može da se nastavi u različitom tumačenju facebook pravila, ja sam ti izdvojio delatnosti koje su sporne.
Da bi 100% bio siguran da li smeš svoj proizvod da reklamiraš ili ne, poseti fb stranicu sa svim pravilima o njihovim reklamama i tamo detaljno sve iščitaj. Trajaće, ali će biti vredno.
7 Stvari koje morate znati pre puštanja plaćenje reklame na Facebooku
Pre nego što postaviš plaćenu reklamu na facebooku potrebno je da adekvanto postaviš celu strukturu svoje kampanje. Struktura kampanje bi trebala da sadrži sledeće korake:
- Definiši publiku
- Definiši odredište za plasman reklame
- Definiši budžet i spremi se za test fazu
- Odredi kako vam se naplaćuje reklama
- Izračunaj koja je prihvatljiva cena prikaza
- Testiraj i vidi koliko će ljudi videti tvoju reklamu za određen novac
- Optimizuj oglase da izvučeš maksimalne rezultate za minimalno ulaganja
#1 Definišite publiku
Priča koju stalno provlačim kroz svaku edukaicju je ta da uvek, ali uvek moramo da znamo ko su naši potencijalni kupci. To znači da pre svega moramo da kreiramo marketing personu (avatara), da znamo koje su navike naših potencijalnih kupaca, koje oni imaju probleme i ka čemu teže da bi te probleme rešili. Nakon toga, kroz targetiranje ljudi na facebook-u možeš preciznije odrediti kome će se reklama prikazivati. Što bolje uklopiš interese sa interesom tvoje persone, to ćeš bolje pogoditi svog idealnog kupca.
#2 Definišite odredište za plasman reklame
Često se dešava da ljudi puštaju reklame na sve moguće kanale komunikacije, međutim to nekada nije potrebno. Važno je da odrediš gde se nalaze tvoji kupci pa na osnovu tog saznanja da biraš gde će se tvoje reklame prikazivati. Ipak, kod nekih biznisa je najbolje da se reklame vrte na svim kanalima jer tako donose najbolje rezultate.
#3 Definiši budžet i spremi se za test fazu
Kada određuješ budžet za reklame, moraš da uzmeš u obzir da će ti fb u proseku naplati 20% od prodajne vrednosti toga što prodaješ da bi ti prodao jedan proizvod ili uslugu. Dakle, ako je usluga koju prodaješ 1000eur, fejsu je potrebno bar 200eur da bi prodao jednu tvoju uslugu. Na ovaj način ćeš najlakše moći da izračunaš kako da odrediš budžet koji ti je potreban za oglašavanje i znaćeš kako da organizuješ finansije.
Kada to uradiš, moraš da budeš spreman na testiranje moraš da baciš novac. Odvoj 30-40% svog ukupnog budžeta i testiraj različite kampanje, kreative i pokušaj da ljudima približiš to što prodaješ. Nikad ne znaš koja reklama će ti biti pobednička (winner ad) i doneti dobre rezultate.
#4 Kako vam se naplaćuje reklama i šta je bidovanje?
Nezavisno od toga za koje ciljeve optimizujete svoje reklame, facebook svoje oglase naplaćuje prema impresijama! Dakle, proizvod koji FB isporučuje oglašivačima smo mi, odnosno naši pregledi njihovih reklama.
Facebook bidovanje je zapravo opcija da napravite sa oglasima pokrenete aukciju i njihovom sistemu ponudite određenu količinu novca po kojoj će vam naplaćivati impresije. Ukoliko je cena dobra, FB će isporučiti dobre rezultate, a ukoliko stavite previše nisku cenu, FB vašu reklamu neće uopšte prikazivati i imaćete 0 impresija (jer fb ne može za taj br
#5 Kolika će biti cena jednog prikaza?
Kao što sam već gore pomenuo, cena prikaza najviše zavisi do toga koliko je sistemu teško da pronađe vašu publiku i isporiči im reklamu koju moraju da vide. Ako je publika velika, fb nema poteškoća i onda je cena niža, ali preširoka publika vrlo verovatno ne hvata previše vaših idealnih kupaca.
Sa druge strane, ukoliko imate preciznu ciljnu grupu, FB će oglase više naplatiti ali je izvesno da ćeš imati više prodaje. Ako mene pitaš, ovo je bolja opcija.
#6 Testiraj koliko će ljudi videti tu reklamu za taj novac
Ovde nema pravila i sve je stvar testiranja. Različiti parametri utiču na to da rezultati budu više ili manje dobri. Ovde ti neću reći koliko ljudi možeš da očekuješ za određenu sumu novca jer ne nerealno tako nešto predvideti. Kao što sam ti već napisao, testiraj i prati rezultate – što više testiraš, to ćeš više znati.
#7 Kako optimizovati prikaz reklame i kako da za najmanje novca dobijete najbolje rezultate?
I konačno dolazimo do onog dela koji verovatno sve vreme čekaš. Ispod ću ti napisati spisak stvari na koji moraš da obratiš pažnju kako bi ti reklame bile dobro optimizovane, dakle trebaju ti:
- dobra ciljna grupa kako bi reklame bile efikasne
- dobri opisi koji idu uz vizuale
- dobri vizuali koji na adekvatan način predstavljaju proizvode
- proizvodi koji rešavaju neki problem i da je to kroz vizual, video ili opis dobro predstavljeno
- funkcionalan i pregledan sajt na koji kupci dolaze
Za svaku od navedenih stavki postoji velik broj edukacije onlajn, tako da ti predlažem da zagrebeš u svaku temu i pokupiš fore od stručnjaka širom sveta – siguran sam da će ti pomoći da optimizuješ svoje reklame.
Kreirajte vizuelni identitet vaše facebook reklame
Ukoliko redovno čitaš moje tekstove ili objave na instagramu (ukoliko ne pratiš klikni ovde i pokupi vrhunske fore iz sveta instagram poslovanja i digitalnog marketinga) sigurno si do sada zaključio da stalno spominjem vizualni identitet.
Kako je vizualni identitet bitan za prepoznatljivost vašeg brenda kada neko dođe na vaš sajt ili profil na društvenim mrežama, tako je bitan i da bude prepoznatljiv kada neko vidi vašu reklamu.
Upravo iz tog razloga je potrebno da tvoja reklama sadrži sve grafičke i vizualne elemente koje tvoj brend ima, kako bi ih potencijalni kupci povezali sa tobom, jer ako ti veruju kupiće od tebe.
Vizualni elementi koji su bitni:
- boje
- fontovi
- Stil pisanja (ton komunikacije)
- Logo
Testirajte različite pristupe istoj stvari
Da bismo znali da li nam je facebook reklama uspešna ili nije, koliko nam ona donosi (ili odnosi) zarade, neophodno je da adekvatno testiramo reklame. Šta to znači?
To znači da bi bilo idealno da jedan proizvod ili grupu proizvoda (ukoliko ste ecommerce ili dropshipping prodavnica) testirate sa različitim vizualima i tekstovima (ukratko kreativama) i da ih testirate na razilčitim ciljnim grupama zarad realnijeg prikaza o tome da li će određeni interesi u targetiranju doneti prodaju tj. pogoditi zainteresovane kupce.
Takođe, važno je da znamo da u današnje vreme fotografije proizvoda više ne donose prodaju kao ranije, pa u skladu sa time treba testirati video reklame u kojima se jasno ističu primena proizvoda i njegovi benefiti.
Nakon što isprobate više varijacija u oglasima, dobićete jasnu sliku da li sa oglasima treba nastavljati ili ih gasiti, odnosno da li treba oglašavati nešto drugo.
Analiza rezultata reklamiranja na društvenim mrežama
Nakon što se odradi test faza potrebno je da znamo kako da posmatramo rezultate ako želimo da imamo dobru iskorišćenost oglasa i da znamo šta tačno da gledamo.
Parametri na koje ja lično obraćam pažnju su:
- CTR
- Cena prema konverziji
- ROAS
CTR (click through rate) je parametar koji nam pokazuje koliko je procenata ljudi kliknulo na naš oglas (i otišlo na stranicu u kojoj je vodimo) u odnosu na broj ljudi kojima se taj oglas prikazao. Ukoliko je oglas videlo 1000 ljudi, a na njega kliknulo 50, CTR bi iznosio 5%.
Ukoliko je CTR manji od 1%, to znači da je problem u kreativi i da ljudi ne klikću na oglase iz nekog razloga. Tada uvek polazim od popravke kreative oglasa i to je prvi korak prilikom pronalaženja uzroka kampanja sa lošim rezultatima.
ROAS (return od ad spend) je parametar koji nam pokazuje koliko su nam reklame donele prometa novca u odnosu na cenu proizvoda. Primer: Ako nam FB potroši 100$ na promociju i kroz prodaju nam napravi promet od 400$, roas bi iznosio 4 (računica je promet / utrošenim budžetom).
Cene prema konverzijama pratim isključivo kako bih znao kolika je isplativost oglasa. Iako su nekada roasi veliki (3.5 pa na gore) često se dešava da klijent radi na maloj marži i da mu se neki oglasi jednostavno ne isplate. U tom slučaju je neophodno da znamo koliko prodavca košta jedna prodaja u odnosu na to koliko košta proizvod. Ovo se takođe može pratiti i kroz ROASe i realna slika o ovome može da se napravi i kroz njih ali je moja lična praksa da proveravam ove parametre nekada odvojeno.
Greške pri reklamiranju na Facebooku
Ko je radio facebook reklamiranje za ecommerce ili dropshipping biznise sigurno je upućen u to da je zbog veštačke inteligencije koju FB ima godinama moglo podešavanjima oglasa da izgleda ovako:
- US/UK, 21-50, *osnovni interes zbog niše + plasman na sve strane
I ovo je radilo, zapravo.. UBIJALO JE! Znam vlasnike ecomm biznisa koji su napravili ozbiljan novac samo na osnovu ovakvog targetiranja. Međutim, sve se promenilo uvođenjem iOS update-a za FB oglašavnje 2021. godine i tu se oglašavanje menja.
U skladu sa time, glavna greška prilikom oglašavanja na FB-u je previše uopšteno targetiranje ljudi, jer ono više ne radi posao.
Pored toga, ovo su neke od ostalih grešaka koje često primećujem u FB oglasima:
- paljenje i gašenje oglasa svaki čas (FB mora da ima uključene oglase bar 4-5 dana da bi mogao da nauči kome da prikazuje oglase)
- oglašavanje bez cilja i bez segmentiranja publike
- oglašavanje bez test faze
- puštanje reklama bez istaknutih benefita proizvoda ili prikaza njegove primene
- pripremanje neadekvatnih kreativa
- Promocija sadržaja koji nije dozvoljen za promociju i ne poklapa se sa FB politikama oglašavanja
- loše lending stranice (ovo nije greška u podešavanju oglasa ali je greška jer svakako ne donosi prodaju)
Ovo su samo neke od grešaka, kada bih krenuo sve da nabrajam mislio bi da previše filozofiram! 😉
Vaši klijenti jesu na Facebook-u, a da li tu i kupuju?
Ovde dajem odgovor u 2, maksimalno 3 rečenice. Tvoji klijenti su na Facebook-u i tu kupuju, osim ako ne prodaješ proizvod ili uslugu urgentne prirode. To se u 99% slučajeva kupuje isključivo na guglu i pozivom na broj.
Da li je bolje reklamiranje na facebooku ili instagramu?
Da li je bolje oglašavati na Facebooku ili Instagramu je ekvivalent pitanju „šta je teže, kilogram perja ili kilogram gvožđa?“.
Kada je reklamiranje na društvenim mrežama u pitanju, neophodno je da znamo da ovde moramo da radimo samo jednu stvar – testiranje! Da bi reklame bile efikasne i donele konkretne rezultate, ne smeš da pretpostavljaš gde su tvoji kupci, već da testiraš. Nećeš verovati koliko ljudi kupuje na fejsu, a ti si godinama samo instagram gurao. A isto tako se dešava da mnogi ljudi usmere velik budžet ka fejsu, a instagram daleko bolje konvertuje.
Dakle, da bi se došlo do pravog odgovora, neophodno je sve testirati i doneti zaključak. I da, nemoj da testiraš 5 dana, već mu daj malo vremena kako bi stvorio realnu sliku o tome što radiš..
Koliko košta reklamiranje na facebooku?
Reklamiranje na facebooku košta onoliko koliko ti proceniš da možeš da izdvojiš budžet za njega uz jednu malu začkoljicu – FB learninig fazu. Da bi FB oglas mogao lepo da radi learning fazu i krene da isporučuje tvoje oglase na pravu adresu, potrebno mu je minimalno 5$, a poželjno 10$ dnevno po ad setu (objasnio sam gore šta je) da bi mogao da radi kako treba. Ako bi napravili ugrubu računicu, trebalo bi ti najmanje 150$ za jednu reklamu mesečno.
Ovo se naravno kod nas baš i ne poštuje, pa često čujem da ljudi mesečno troše 50-100$ na reklame, što je okej ako uzmemo u obzir da je bolje i to nego nego 0, ali je ovo cifra na koju minimalno treba računati.
Takođe se moraju uzeti u obzir i sledeće stvari – cena proizvoda ili usluga koji se prodaju i koji je trošak prodavca da bi svoj proizvod isporučio.
Neka najbrža matematika koja se do sada u praksi pokazala kao tačna je da facebooku kroz budžet trebaa od 15% do 25% vrednosti jednog proizvoda da bi napravio prodaju. Primer: Ako tvoj proizvod košta 1000 RSD, FB oglas će u proseku potrošiti od 150 do 250 RSD da bi ti napravio prodaju.
Ova kalkulacija naravno nije uvek takva, nekad je prodaja jeftinija, a dešava se da bude i skuplja i cilj profesionalnog oglašavanja je da se oglasi tako podese kako bi oni bili što isplativiji.
Facebook Pixel i retargeting
I na samom kraju ono što mi marketari najviše volimo i tehnika koja kupcima uvek najbolje zvuči jeste retargeting.
Ukratko, retargeting predstavlja tehniku targetiranja facebook korisnika prema nekim određenim parametrima koji su direktno vezani za neke naše promotivne kanale. Na primer, kroz retargeting možemo da gađamo ljude koji su bili na našem sajtu, ili posetili neki određeni landing page, imali neku interakciju sa našim instagram profilom ili smo imali mailing listu i onda smo kreirali publiku na osnovu emailova koje imamo.
Na ovaj način precizno možemo da gađamo potencijalne kupce i ljude koji su već zagrejani, odnosno već znaju ko smo mi i zašto baš njima prikazujemo oglase.
Da bi uspeo da izvučep publiku koja je posetila sajt, bila na određenim proizvodima ili prosto da samo kroz oglase pratiš koliko si imao prodaja, koliko dodavanja u korpu i sl. (jer se to sve u FB oglasima može videti), potrebno je da na sajt ubaciš Facebook pixel.
Pixel predstavlja liniju koda koja se ubacuje u header (vrh) sajta sa ciljem da prati korisnike i šalje informacije nazad facebook-u o njihovom ponašanju. Sve te informacije se prikupljaju u alatu koji se zove „event manager“ i na osnovu tih evenata ti dalje možeš da podešavaš svoje oglase i pratiš preciznije analitiku svog oglašavanja.
Ukoliko tražiš profesionalno facebook oglašavanje na pravom si mestu! Moj tim ljudi i ja vodimo ecommerce kampanje za klijente iz različitih niša i sve ovo o čemu sam pisao ovde možemo da sprovedemo i za tvoj biznis. Javi mi se da vidimo kako možemo da unapredimo tvoje poslovanje.