Kako da odblokirate nalog za oglašavanje na Instagramu i Facebook-u

U slučaju da imate problem sa onemogućenim reklamiranjem na društvenim mrežama, ovde sam objasnio potencijalne probleme i moguća rešenja. Takođe, objašnjeni su svi koraci koje je potrebno ispuniti kako bi stupili u kontakt sa facebook korisničkom podrškom.
blokiran-nalog-za-oglasavanje---kako-resiti-ovaj-problem-djordje-banjai-featured

Tabela sadržaja

Verovatno vam se bar jednom dogodilo, nekako je i logično jer ste kliknuli na ovaj naslov,  da vam Instagram iz magičnih razloga odbije promociju i bez ikakvog objašnjenja izbaci notifikaciju kako nije moguće da kreirate promociju (˝we are unable to create your promotion right now, please try again later˝ da budem precizniji) ili da jednostavno uopšte i nemate mogućnost da klikente na dugme ˝promote˝.  To znači da vaš je blokiran nalog za oglašavanje.

S obzirom na to da svakog meseca imam puno aktivnih klijenta koji se oglašavaju na društvenim mrežama, ovo je problem sa kojim se redovno susrećem, zato ću vam ispod objasniti zbog čega uopšte dolazi do njega i na koji način da ga rešite.

Blokiranje naloga za oglašavanje je počelo zbog izbora u SAD-u

Nakon skandala koji se dogodio 17.03.2018. kada je otkriveno da je iz facebook-ove baze proneverno mnoštvo podataka sa preko 50 miliona profila, za šta se sumnja da su iskorišćeni kako bi se uticalo na izbore u SAD-u godinu dana pre toga, Facebook je bio primoran da promeni pravila i u potpunosti promeni sistem oglašavanja, što je i zvanično počeo da radi sredinom 2020. godine (uoči predizborne kampanje za nove predsedničke izbore u SAD-u 2020. ).

oglasavanje na društvenim mrežama

Iako se nas ti izbori nešto mnogo ne tiču, bar ne u toj meri da želimo ili možemo da utičemo na njihov ishod, FB je odlučio da svim nalozima za oglašavanje širom sveta postavi neke ultimatume kako bi uopšte mogli da puštaju reklame na njegovim društvenim mrežama.

Pre nego što krenemo na detalje, podsetićemo se da na Instagramu i Facebook-u jednostavno nije sve dozvoljeno za oglašavanje i da postoje određena pravila kojih se uvek moramo pridržavati. Da ih ne nabrajam sve pojedinačno, klikom OVDE možete pronaći kompletan spisak pravila za oglašavanje.

Ukoliko je Instagram odbije pod pretpostavom da kršite neka pravila dobićete obaveštenje ˝Your promotion has been rejected˝, a ukoliko vam je blokiran nalog za oglašavanje, ili ukoliko je iz nekog razloga ono onemogućeno, u notifikacijama će vam stajati ˝We were unable to create your promotion. Please try again˝.

Blokiran nalog za oglašavanje: ˝Instagram mi je odbio promociju, šta sad da radim?˝

Jedno od najčešće postavljenih pitanja na mom instagram profilu jeste upravo ovo. U samom startu moram da napomenem da je ogromna razlika između gore navedenih notifikacija i da se problem ne rešava na isti način.

Ako se nađete u situaciji da vam stigne obaveštenje u kom je istaknuto da je promocija odbijena zbog kršenja pravila, imate mogućnost da tražite da vam admini manualno pogledaju objavu i procene da li ste zapravo prekršili neko pravilo ili ne (ovo se stručno zove ˝manual review˝). Ovo radite samo onda kada ste 100% sigurni da niste pogrešili i da je vaša ne krši ništa, jer svaki ˝manual review˝ može da utiče ukupnu ocenu vašeg naloga za oglašavanje, ukoliko se zaista ispostavi da ste zapravo ipak krivi.

 

Kako da oblokirate nalog za oglašavanje na Instagramu i Facebook-u

Šta je account quality˝ – reklamiranje na društvenim mrežama

Account Quality  predstavlja sekciju u okviru FB menadžmenta za oglašavanje u kom nam FB omogućava da pokrenemo manualne reviewe za oglase koje nam je bot prethodno odbio. Takođe, u ovoj sekciji se vodi evidencija o svim reklamama koje smo puštali u prethodnom periodu i o tome da li smo ili nismo prekršili neka pravila za oglašavanje. Sve te informacije su dostupne kako nama tako i FB adminima, tako da je važno da ih ne cimamo za svaku sitnicu već da ove opcije koristimo samo onda kada zaista dođe do nekog baga i kada bot greškom odbije naše oglase.. 

Kako da odblokirate greškom blokiran nalog za oglašavanje na Instagramu?

E sad, kada smo sve ovo gore objasnili i kada vam je svima jasno šta mogu biti problemi koji su prouzrokovani ljduskim faktorom (čitajte nama) na red dolazi i ona viša sila problema – Facebook.

Napomenakada pišem Facebook ,to se odnosi i na Instagram pošto je u pitanju isti sistem za oglašavanje. U tom nekom smisli mu FB dođe kao stariji, a IG kao mlađi brat koji još uvek uči kako funkcionišu neke stvari u životu.

blokiran nalog za oglašavanje

Kada dođete u situaciju da prosto ne možete da pustite oglase, važno je da prvo identifikujemo koji problemi mogu da postoje:

  • Facebook želi da potvrdi vaš identitet i zbog toga vam je ograničio nalog za oglašavanje
  • Došlo je do blokiranja vašeg naloga greškom i potrebno je da vaš nalog prođe manual review
  • Nešto u okviru vašeg business managera nije dobro povezano ili verifikovano i treba sve povezati kako treba
  • Došlo je do nekog baga na vašem profilu

1. Facebook-u treba potvrda vašeg identiteta

Sećate se priče od gore kako je neko ukrao FB podatke i puštao oglase koji su navodno uticali na ishod izbora u Americi? E pa, toga više nema.. Svaki oglašivač sada mora da potvrdi svoj identitet, tačnije da pošalje neki lični dokument sa slikom na osnovu kog će FB u svojoj bazi podataka imati neki podatak o vama, kako bi u nekoj nezgodnoj situaciji, zlu ne trebalo, mogao da ˝navuče rukavice˝ i ogradi se od vaših aktivnosti, jer je on samo medium za oglašavanje i direktno nikada ne bi uticao na tako neštu (bar tako kažu..).

U ovom slučaju sve što je potrebno jeste da uslikate neki svoj lični dokument sa fotografijom – lična karta, vozačka dozvola ili pasoš će sasvim poslužiti i nakon manje od 48h bi trebalo da vam je vraćena mogućnost promovisanja. Od nekoliko članova moje preduzetničke zajednice na instagramu sam dobio feedback da im je u ovom slučaju čak poslužila i zdravstvena knjižica, tako da ceo ovaj proces trebamo da shvatimo kao rutinsku kontrolu od strane Fejsa zarad njihove lične bezbednosti, koja je ako mene pitate potpuno na mestu.

2. Došlo je do blokiranja naloga greškom

Drugi od navedenih mogućih razloga svakako jeste kada FB bot proceni da ste nešto strašno zgrešili i odluči da vam oduzme pravo na oglašavanje. Ovo se najčešće dešava kada se oglašavaju proizvodi koji su naizgled zabranjeni i kad same reklame idu po ivicama pravila. Osim toga, do ovakvog problema takođe može doći ukoliko ste bili uporni i nakon što bi vam Instagram odbio oglas 2x, vi ste mu još 3x tražili manual review. Kao što sam gore naveo, manual review tražite samo u slučaju da ste 100% sigurni da ste u pravu, jer ukoliko to nije slučaj, prepušteni ste volji admina koji lako može da proceni da niste podobni da oglašavate na njihovim pltaformama i da vam oduzme tu mogućnost.

ponovna aktivacija instagram naloga

Ipak, ukoliko je sve ovo zaista samo greška, 1 review će biti i više nego dovoljan da se blokada ukloni. Uđite na vaš nalog za oglašavanje, i ispratite korake koji se od vas traže i vrlo brzo ćete dobiti sve mogućnosti nazad. Detaljnije o ovom problemu možete pročitati na blogu kako vratiti instagram nalog.

3. Nešto nije dobro povezano ili verifikovano

Neretko se dešava da FB spusti rampu za oglašavanje mnogim nalozima iz čista mira, jer u njihovom business manageru (u nastavku ću ovo pisati kao BM nešto nije dobro povezano kako terba. Kada kreirate vaše naloge, morate da obratite pažnju na sledeće stvari:

  • Da li su vam dobro povezani IG nalog i FB page?
  • Da li imate uopšte novca na kartici za plaćanje?
  • Da li vam je dobro povezan nalog za plaćanje u BM?
  • Da li vaš profil ima pristup nalozima za plaćanje?
  • Da li je BM verifikovan putem mail-a?
  • Da li imate sve potrebne pristupe unutar vašeg Business Managera itd?.

Ako je ovo slučaj, sve što trebate da uradite jeste da sve uvežete kako treba i stvari postavite na svoje mesto.

4. Došlo je do baga na vašem profilu i zbog toga nema oglašavanja

Kako dođe do baga? Pa.. jednostavno nemate sreće. Instargam neprestano testira neke stvari i testove pruža na određen broj profila, tako da uvek postoji šansa da će naš profil upasti u neku od test grupa nasumično. Iz istog razloga neki profili imaju jedne opcije, a drugi sasvim drugačije. Ja npr do pre mesec dana uopšte nisam imao opciju Instagram Music, iako su profili na balkanu dobili muziku 6 meseci pre mene, a ja sam od 80% tih profila bar 5x aktivniji na instagramu i logično je da ja to ipak među prvima dobijem.

bag na instagram profilu

Šta se radi u ovom slučaju? Postoje 2 opcije:

  • Instagramu prijavljujemo problem u okviru aplikacije i oni nam vrate tu mogućnost
  • Kontaktiramo live support i pokušavamo adminu iz korisničkog centra u četu da objasnimo šta je bug i pomolimo se da će nam oni taj problem relativno brzo rešiti

Ovo su koraci za prijavljivanje baga, ili bilo kakvog drugog problema unutar aplikacije: settings/help/report a problem/something isn’t working – ovde detaljno opišemo kakav bag imamo i ubacimo slike ekrana kao dokaz, kako bi adminima bilo jasnije šta pokušavaju da poprave.

Iako deluje nerealno, admini zapravo ovo prate i podrška je u ovom slučaju poprilično responzivna. Meni su na preko 10 profila omogućili oglašavanje nakon reporta za manje od 24h.

Ako baš gori kontaktiraj Facebook live chat podršku

I konačno je na red stigla i ta druga famozna opcija o kojoj svi živi pričaju, a malo ko o njoj konkretno govori.. Tako je, FB je prošle godine uveo i live chat za sve aktivne oglašivače putem kog možete ubrzati procese i efikasnije rešiti svoje probleme. Međutim, za ovo ipak postoji začkoljica, a to je da ipak morate da trošite nekakav minimalan budžet. Znači, ako ste pokrenuli jednom kampanje u vrednosti od npr. $10 nemojte da se iznenadite ukoliko uopšte nemate mogućnost pokretanja ovakvog vida podrške.

Ovo su sledeći koraci koji su vam potrebni da biste ušli u prepisku sa Facebook korisničkim centrom:

Facebook business help centar

  •  Kada tu uđete interfejs otprlike ovako izgleda

Facebook business help centar

  • Skrolajte na dole dok ne vidite dugme get started – kliknite na njega

Facebook business help centar

  • Nakon toga odaberite koji je vaš problem –  u ovom slučaju biramo ˝Ads˝

Facebook business help centar

  • Ovde će vam facebook ponuditi mnogo FAQ stranica (često postavljena pitanja), jer želi da izbegne bilo kakvu vrstu prepiske sa korisnicima, ali se ne dajte prevariti

Facebook business help centar

  • Kliknite na ˝Chat with a representative˝ dugme

Facebook business help centar

  • Nakon ovoga će vam se otvoriti formular koji trebate da popunite sa realnim informacijama i kada sve završite kliknite start chat. Dobićete redirekciju na messanger i chat će vam ovako izgledati.

Facebook business help centar

Napomena: Ovi admini često nisu stručni i ne mogu tačno da evidentiraju u čemu je vaš problem. Ovo bi otprilike bilo kao kada vam se internet zabode iz nekih nepoznatih razloga, pa zovete SBB call centar i službenik vam kaže da restartujete ruter, a to ste uradili 6 puta. Dakle, facebook live chat support je tu više kao spona između korisnika i ljudi koji zapravo imaju znanje kako da vam razreše probleme, zato je važno da budete strpljivi, veoma detaljni i spremni da će nekada chat da traje i po nekoliko sati. Nakon što temeljno objasnite šta vas muči, admin iz prepiske će problem preneti ekipi koja može da reši vaš problem (oni se zovu internal team ili internal support).

Pisali smo adminima, sve smo od navedenog uradili i opet ništa…

U slučaju da ste uradili sve od navedenog i da je podrška rekla da je vaš slučaj otvoren i da će se na tome raditi, važno je da pratite email adresu koju ste naveli kao kontakt. Nakon ovog četa, prepisku sa vama će preuzeti neko iz internal tima i to će se odvijati putem mailova. U nekim slučajevima se dogodi da prosto nema rešenja i da ni internal tim nije u mogućnosti da vam reši problem. Ako je nažalost to vaš slučaj, internal tim će vam jasno obrazložiti u čemu je problem i zbog čega nije moguće da se uradi nešto po pitanju vašeg slučaja.

Ali ne dižite ruke od oglašavanja, uvek postoji alternativa!

Ako ste došli u situaciju da nema povratka vašem nalogu postoji nekoliko načina da ponovo dobijete te mogućnosti:

  • Pokretanje novih naloga
  • Kreiranje novog Business Managera
  • Kreiranje novog FB profila (ovo je bukvalno poslednja opcija

Na bilo koji korak da se odlučite i bilo gde da zapnete, detaljno istražite kakve sve posledice ono može imati po vaše naloge. Uvek budite sigurni u to što radite, pažljivo iščitajte pravila oglašavanja (FB ads policy) i siguran sam da ćete unaprediti svoje poslovanje uz pomoć plaćenog oglašavanja.

FAQ

Da li mogu da se oglašvaju firmirane stvari?

U slučaju da prodaješ firmirane stvari, možeš da ih oglašavaš jedino ako imaš registrovanu firmu i prodaješ stvari koje su originalne.

U slučaju da robu uvoziš od preko ili sam šiješ i brendiraš, to se vodi kao prodaja na crno - nije dozvoljena po zakonu, a po instagramu nije dozvoljeno jer se time promovišu falsifikati zaštićenih brendova na njihovoj platformi.

Da li postoji rešenje ako je nalog blokiran sa razlogom?

U slučaju da ti FB ili instagram oduzmu opciju za reklamiranje sa razlogom, jedino što možeš da uradiš je da im pošalješ zahtev da ti vrate nalog, ali se to gotovo nikad neće desiti.

U slučaju da prekršiš pravila i dođe do bilo kakvog problema, FB ima puno pravo da ti oduzme tu opciju i da ti je više nikada ne vrati - što je najščešće i slučaj.

Da li mogu da napravim novi profil i ponovo reklamiram?

I to je zabranjeno prema FB polisama za reklamiranje. Pravljenje novih profila je zaobilaženje pravila, a samim tim čim algoritam to primeti odmah će blokirati nalog.

Ranije je ovo prolazilo, međutim u poslednjih 6 meseci instagramu treba svega nekoliko dana (a nekada i sati) da shvati o čemu je reč i odmah da počisti sve nepravilnosti koje su nastale - da te opet blokira. :)

Da li platna kartica utiče na to da li će nalog biti blokiran ili ne?

Ukoliko je već postojao nalog koji je sa njom bio povezan i on je blokiran - kartica može uticati. To je način da FB isprati ko stoji iza profila, jer je logično da ista osoba koristi istu karticu.

Tada do blokade dolazi mnogo brže i FB pre detektuje nepravilnosti i kršenja njegovih pravila.

Autor

STRUČNJAK ZA DIGITALNI MARKETING

Digitalnim marketingom se bavim više od 6 godina i u svojoj dosadašnjoj karijeri sam imao prilike da radim sa nekim od vodećih regionalnih i međunarodnih, korporativnih klijenata.